Kanske ser vi nu slutet på bloggkoman?

Sverige gick på julledighet och så gjorde även jag verkar det som! Åtminste bloggwise. Nåväl, måndag idag och det lär bli fest ikväll! Återkommer till det förhoppningsvis!

Helgen började i fredags med att TP och jag begav oss ut till Kungsängen för att natta båten och bilen inför julen. Det blev ett rejält paket av båt och presseningar innan vi begav oss på julklappsjakt. Efter att ha trashat coop forum i kungsängen så landade vi i barkaby där de sista julklapparna skulle kunna hittas.

63816-77
TP blev eld och lågor över att hitta en fin älg som han bestämde sig för att köpa med hem till sig själv. Tror jag åtminstone. Eftersom bilen var rätt full av båtprylar som skulle vinterförvaras fick den här lilla gynnaren sitta fastspänd i baksätet.

Nästa stopp blev Netonnets lagerförsäljning soom nyligen öppnat ute i barkis. Att försöka hitta dit med bara ett ungefärligt hum om vart det skulle kunna ligga visade sig vara lönlöst. En snäll dam på OK fick hjälpa oss att hitta fram. Även om det var svårhittat så kändes det rätt skönt därinne att det inte var så mycket folk.

Sen hem, packa upp prylarna och iväg till M-L som hade avslutningsfest (Fortfarande osäker på vad vi avslutade från, men full blev jag) ner på stan vid halvtretiden, in en sväng på soap, noppa Tex shotserbjudande och sen hem i taxi igen. Hur kan hela världen snurra ? ojojoj! Fredhälls kompis Serla som jag träffat typ två gånger måste undra vad jag är för alkis. Förra gången jag träffade henne var vi på efterfest i en
riktigt ful lya och jag försökte supa den snygg. Vilket inte funkade.

Lördagen blev sjukt seg, dedikerad till att slå in paket och författa små julklappsrim. Skoj, jag gillar att rimma! Och sen julafton då! Blev riktigt bra! Vi var ute hos min syrras dotter i Haninge, käkade gott julbord, fick paket, gav paket och så avslutade jag det hela med att köra hem mamma och pappa till Rönninge vid tiotiden på kvällen. Av någon sjuk anledning var jag rätt speedad när jag kom hem (ska man inte vara det kvällen innan julafton? Inte på själva  julafton) Så jag somnade inte förrän nånstans i mitten av Magnum PI som började vid fyrarycket. Inte okej! Men jag fick se Gudfadern innan, så det kanske var värt det?

Så vad fick jag då? Det är ju det viktigaste med julen (förutom att ge omgivningen dåligt samvete då) En elektrisk pepparkvarn, en ljusstake, ett förarbevis för båt (fick och fick, kursen får jag betald åtminstone) en liter gin (har ni testat Gin och Julmust?) och lite annat smått och gott. Det bästa av allt är att julen inte är över än! På torsdag så träffar jag mina andra två systrar då vi firar jul med hela familjen!

Ikväll då! Lär bli utgång, Lammets ständiga ragg Danne kommer dyka upp med en tjejkompis och Tex lär sladda in här vad det lider också. Sen får vi se om vi lyckas få ihop några fler!  Stan lär ju vara packad med folk ikväll!

PARTY!

Kommentarer
Postat av: fredhäll

sjukt det där med msn-vänner...liksom som dejting fast vännner....som han den där Danne är ju Lindas vän, inte sant? ska man fimpa alla vänner o träffa nya vi nätet månne?
Kram

Postat av: Jakob

Visst blev vi några fler i måndags ändå?? hahaha

2006-12-27 @ 01:44:52
URL: http://tex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback