Den ljuva september

63816-131
Var i göteborg i helgen och gick på bröllop. Det var min gamle sambo från Holland, Christofer, som gick åstad och gifte sig med sin Victoria i Onsala kyrka. Grymt vackert, såklart. Fick dessutom förtroendet och äran att vara toasmaster under middagen. Att vara toastmaster på bröllop kan vara rätt så slitigt, allt beroende på hur gästerna är funtade. Det kommer ju alltid nån som "Bara vill säga några ord" mot slutet av desserten. Här var det någorlunda sparsmakat med det. Skönt. 

Båda två verkade duktigt nervösa dan innan när jag var förbi och käkade lunch med dom. Vad finns där att vara nervös över kan man ju fråga sig. De verkade hyffsat överens om att de skulle gifta sig, så båda skulle säga Ja, det var helt uppenbart, och eventuella misstag under kvällen kommer ändå ingen märka (okej, om de sparkar igång sitt första äktenskapliga gräl då kanske).

Jag blir alltid så himla emotionell under bröllop, förstår par som går på bröllop, ser varandra djupt in i ögonen och bestämmer sig för att gifta sig nästa sommar. Eller nåt. Vi singlar då? jo vi får väl hitta nån på brölloppet att gifta oss med nästa sommar. Hur det gick återstår att se.

Kul också att träffa mina gamla hollandspolare Klaus, Anita och David, dom har jag inte träffat sen Klaus och Anita gifte sig förra sommaren! Enligt dom är det min tur nästa sommar. Så det är bara att hålla tummarna och börja leta då!

Kommentarer
Postat av: Sånneks

Bruden är lite upprörd över bilden p g a ris-i-ansiktet-grimasen men desto mer nöjd med toastmastern.
Brudgummen tror att det är toatsmastern som snart är brudgum. 36:an fanns ju med på bröllopet:)

2007-10-07 @ 23:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback