På tur genom livet

Eftersom jag i måndags fick sitta i en timmes bilkö för att komma hem från Råcksta bestämde jag mig snabbt för att börja cykla istället. Sagt och gjort, eftersom jag höll mig i stan igår så åkte cykeln fram i morse. En halvtimme dit coh en halvtimme hem, bra mycket trevligare än en svettig bilkö!

När man chyklar hör man omgivningen på ett helt annat sätt. Studentflaken till exempel. Mötte minst två stycken på vägen hem. Har ni tänkt på (eller kanske hört) vad de spelar för musik? Första flacket skrönade ut Alphaville och
forever young, inte många som tar studenten i år lär ens vart födda 1984 när låten kom ut. Andra flaket drog ut "i en rosa helikopter". Vad sjutton var det för nåt? Har dom kollat för mycket på repmånad tro? Är det framtiden? Att bli en Loffe med hela svenska folket?

Just det ja, det har vart ett tag sen jag skrev, och mycket har hänt sen dess. Jag har börjat jobba, vilket lär vara största anledningen till att min skrivklåda dött ut då jag numera får skriva en hel del på jobbet.

Efter inspirationsseminariet med Rikard Gatarski känner jag mig dock lite inspirerad igen till att låta fingrarna flyta över tangentbordet även på min fritid! Så, håll till godo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback