Äventyrstursim!

Nu när jag jobbar ute i Råcksta har jag vart tvungen att leta upp nya lunchställen. Det är egentligen inte alls dålig mat på Vattenfalls lunchrestaurang, det är bara det att allt smakar likadant. Så då och då beger man sig till Vällingby centrum för att smörja kråset. Har ni inte varit i Vällingby på ett tag (eller aldrig varit där alls) så är centrumet verkligen värt ett besök. Om du gillar äventyrsturism vill säga. Hela centrumet är rejält uppgrävt.

Vällingby är också "begåvat" med en foodcourt. Populärt i moderna förortscentrum. Vällingbys foodgourt kallas vällingehus och innehåller ett tiotal restauranger samtliga restauranger känner man nästan igen från andra centrum. Problemet är att det är ute i Vällingby ripoffen har hamnat. Ungefär som när man shoppar los på "Todo mas barato" i spanien. Man köper inte Gilbeys gin, man köper Gibbeys. Lite sämre kvalite, och smakar lite sämre. Skillnaden är att maten på Vällingehus inte är särskilt billig, och inget kaffe bjuds det på heller. Som lidl men dyrare alltså.

Övriga ställen ute i Hooden är typ Råcksta grill (och då menar jag inte krematoriet) Råcksta krog (jodå, de har karaoke på helgerna) och så sushihaket mitt emot vattenfall. Vad det nu kan heta.

Som ni märker är det inte helt svårt att förså varför ledningen placerat huvudkontoret på Birger jarlsgatan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback