Perspektiv på tillvaron?

63816-85
Fick mig en tankeställare i morse när jag på väg till dagens Intervju gick förbi den här nedrasade fågelholken.

Vad sjutton gör man som bofink när en sån här grej händer? Helt plötsligt har kåken bara rasat ner från trädet den satt i. Och mitt i vintern till på köpet. Har fåglar försäkringsbolag de kan kvittra när huset ramlat ner? 

Man frågar sig om fåglarna var hemma när holken ramlade ner? Och vad hände med dom isåfall? Om dom inte var hemma, hur sjutton reagerar man när man kommer tillbaks och ser sitt hus i spillror på marken, och med de otvättade sängbolstren utslängda till allmän beskådan! 

Vart flyttar fåglarna sen? Lite sent på vintersäsongen för att skaffa ny våning va? Alla de bra holkarna lär ju redan vara upptagna  och alla schyssta träd har någon redan byggt bo i. Tough shit. 

Som sagt, sånt här sätter lite perspektiv på tillvaron, man ska nog vara rätt nöjd med att vara människa, ha hälsan i behåll och ha tak över huvet! Problemen man har känns mer som lyxproblem när man inser vad man kunnat råka ut för! 

Och apropå vad man kan råka ut för, har vart en rätt så soft dag idag, upp tidigt för att infinna mig på Adecco vid 0900, sen en promenad på djurgårn med Lisa, lunch på Gruvan innan det genom ett soligt vinterstockholm flanerades hemåt kungsholmen igen.  Skönt med soliga vinterdagar! Även om jag saknar knastret från snön under sulorna.
 


Kommentarer
Postat av: Mats

Usch....nu blev jag lite deprimerad...tänk om jag kommer hem en dag och min lägenhet har ramlat ur huset och ligger där krossad på marken...inte utan att det svindlar lite för ögonen...tack för att du tänker stort och ger mig perspektiv på livet.....

2007-01-17 @ 21:14:07
Postat av: El pastore

Om inte våningen är fast ordentligt i trädet kan den mycket väl ramla ner!

Postat av: fredhäll

Fåglarna bor väl bara i holkar när de häckar eller? Inte nu väl

2007-01-17 @ 23:48:27
URL: http://mcloughlin.blogg.se
Postat av: Anonym

Ingen aning! Ser jag ut som nån ornitolog eller? ;-) då får jag väl vända på det, då kommer ett glatt litet nykärt fågelpar i vår och kan inte hitta huset som såg så bra ut i annonsen!

2007-01-18 @ 11:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback