Mindere Pengar!

63816-88
Efter att jag käkat lunch med Hanna i gamla stan idag så tog jag mig en tur på söder. Nånstans mellan södra station och hornstull stötte jag på den här underbara lappen uppklistrad på en lyktstolpe!

Vet inte om killen som har verkstaden heter Salem, men stava gör han så gott han kan åtminstone! Inte bara det att han reparerar alla bilmärken, han gör det för mindere pengar!

Det kan vara så att han är holländare, där har jag för mig att  Mindere betyder mindre, och isåfall så lagar han bilar för mindre pengar! Inte helt fel det heller! Inga stora pengar här inte, utan små små pengar som knappast syns!

Han är dessutom proffs på särskrivningar. Hur ska man tolka frasen Besiktnings reparationer billig och garanterad. Att vi kan handla med småpengar vet vi ju sen tidigare. Men vad garanterar han egentligen...?

Besiktnings? reperationer? Eller garanterar han besiktningsreparationer? jo med är väl liksom det som är tanken om man lämnar in bilen för en besiktningsreparation. Att verkstaden ska garantera att jobbet blir rätt gjort? Eller så syftar han på nåt högre upp i texten? Att han reparerar alla bil märken?

Kan inte nån som är bättre på bilar än mig förklara det här?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Mkt bra! Påminner mig om kinesen i hörnan Tegner/Svea där man kunde äta grillad spets (voff) och där 'kocken steks medan du ser på' (aj)...

2007-01-23 @ 08:20:09
Postat av: Revend

Det var väl på den tiden det var lågkonjuktur va? Hur många arbetslösa kockar som helst, och köttet var dyrare än arbetskraften...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback