Kan man blanda skåne?

Man vet att festen är torrlagd om man vid något tillfälle under kvällen står i köket med en flaska skåne som nån jagat fram ur frysen och blandar groggar på den ihop med sprite. Det var igår hemma hos Fredhälls pappa som det hände. Fredhäll, som fyller år i morgon (läs måndag) hade bjudit till fest med pajer, sallad, trevligt sällskap och självklart Törley! Och personerna i köket med en flaska skåne i handen är jag undertecknad och Hannas pappa! Blandar man en del Skåne Akvavit och två delar Sprite så blir det helt okej. (och har druckit minst en flaska vin innan såklart!)

Festen var klart skön, hur mycket folk som helst kändes det som, med lite olika bakgrund. Sen in till stan, Tengin och jag drog först en repa på Undici innan jag slöt upp på east där festföremålet satt med stora delar av festsällskapet! (Dock var det svårt att beställa en Skåne och Sprite i baren).

Jag har nån gång förut (sådär på 90talet nån gång) jobbat mig igenom en back blandad läsk och en massa skåne akvavit för att se vad det var gott att blanda med. Svaret den gången var - ingenting. Extra kul då att ha hittat ett virke som funkar!

Shit, när jag skriver det här känner jag hur slut jag är i huvet efter utgång med TP och Pär i fredags och Fredhälls fest igår!

Kommentarer
Postat av: fredhäll

tydligen så gick det att dricka he he... hoppas din rehab går bra efter helgen!
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback