Hemmaman ska jag bli!

Det konstaterades igår under en halvgalen tur ut till Kungens kurva ihop med Elin och Jessika. Efter att mer eller mindre ha garvat oss igenom IKEA (den spännande lampavdelningen besöktes minst fyra gånger) gled vi med ett gapflabb in på Citygross.

Eftersom turen var lyckad bestämde vi oss snabbt för att kvällen skulle tillbringas i Elins nyinköpta cityvåning ihop med minst en låda vitt och en låda rött. Som tur var så dök Jessikas kollega Magnus och hennes barndomskompisar Henrik och Peter upp och hjälpte till med lådtömningen.

Det var nu som diskussionen tog fart om hur man blir hemmaman. Eller hemmafru också för den delen. Hur hittar man nån som försörjer en? Jag outade och sa att jag till och med skulle kunna tänka mig att vara "den andre mannen" ha en rik försörjerska som betalar mitt apanage mot att jag då och då ställer upp för lite älskog. Inga problem för mig! Skulle till och med kunna tänka mig att ta underhåll från flera håll! Stämningen var hög och promillehalten likaså! Inte en dum kombination!

För att redan igårkväll kunna hitta någon som försörjer mig tog jag mig ner mot Soap när resten av gänget vid tvåtiden tog sig mot söder. Soap var som vanligt packat och jag hann med ett kort snack med Maria också innan hon gravt berusad begav sig hemåt. Eftersom det inte verkade vara rätt ställe för att hitta min sugar mammy så gled jag ner mot stureplan. Väl nere på stureplan insåg jag att kvällen nog borde ha ett slut så jag promenerade kungsgatan upp när jag utanför månen förstod hur uttorkad och törstig jag var. 

Efter att ha fått tag i en välbehövlig stork inne i schlagerbaren inser jag att tjejen som står bredvid mig är Agneta! Hemma välbehållen från resor i österled till såväl Vietnamn som Finland. Detta behövde firas varpå en del sambuca beställdes in innan dansgolvet intogs med patenterade danssteg! 

Inte heller på BMB verkade min blivande försörjerska finnas dock, så efter nån timme tog vi oss ut på kungsgatan, och när tjejerna (agneta med kompisar) drog sig mot Mikkie Dees drog jag mig hemåt mot kungsholmen. 

Summa summarum., en grymt kul kväll  med en hel del spontana infall. Härligt! Såna kvällar gillar jag!
 .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback