fan! jag blir benny!

63816-81
Benny från lagens änglar alltså! Kommer ni ihåg lagens änglar? 80-talsserien med de snygga, stekiga advokaterna i Los Angeles. Den stora kampen var att bli delägare, och kanske sätta på en assistent eller två. I serien fanns också Benny. Benny var den skrupellösa advokatbyråns samvete (?) haha eller kanske inte, han var en efterbliven kille som fick kopiera papper typ. Deras eget lilla samhallprojekt så att säga!

På fredag ska jag på intervju till en av de större advokatbyårerna i Sverige, grejen är att jag inte är jurist. Och jag är övertygad om att juristerna där kommer behandla oss inormatörer som Benny! jag kommer få kopiera papper, glida runt och verka efterbliven och se på när alla stekiga advokater raggar på sina assistenter!

klart skönt nu åtminstone att det känns som det börjar lossna lite på arbetsmarknaden. Träffade manpower igår (för typ tredje gången) och ska träffa en annan rekryteringsfirma på måndag. Och så den här tjänsten på byrån då! Håll tummarna fredag morgon för att det är där jag hamnar!

Benny eller inte benny! Nu ska jag ta en tur ut till kungens kurva! vi höres!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller tummarna! främst för att det är du som får smöra assistenterna så klart...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback