Besticksproblem

Det är något konstigt som försigår bland mina bestick. Av någon outgrundlig anledning har jag 13 stora skedar men bara 8 knivar och 8 gafflar.
63816-89
Mig veterligen så har de, sen jag typ flyttade hemifrån första gången 1994 alltid varit ungefär lika många av varje sort. Men nu, det senaste halvåret så verkar de mer vanliga ätbesticken (vi snackar kviv och gaffel här) ha försvunnit, eller transformerats till skedar. Är det bara i det kosmiska neutrum som jag kallar min lägenhet som det här sker? Eller är ni fler därute som råkat ut för samma sak?

Det känns lite som om torktumlarmonstret har lämnat tvättstugan, gett sig in i min lägenhet och börjat äta knivar. Just det, knivar, för det är alltid knivar det är ont om. Märkligt.

Igårkväll träffade jag min gamla kompis (jora, hon är gammal, vi lärde känna varandra ungefär samtidigt som jag fortfarande hade hel uppsättning bestick, 1995) Pernilla. Vi ses inte jätteofta, senast var när vi var uppe i Vemdalen och brände lagg i Mars förra året. Men som det är med gamla kompisar, det är en uppstartssträcka på 21 sekunder sen är man där man var när man slutade senast. Kul. Vi hamnade efter inte allt för mycket om och men på Ciao Ciao  hantverkargatan.
Det finns mängder med restauranger runt fridhemsplan trots det har jag hamnat på samma krog två onsdagar i rad nu. Och med samma kypare. Han måste fundera på vad som hände med blondinen från förra veckan (då träffade jag Jennifer, en god vän, likaså gammal granne). Till saken hör att Jennifer och Pernilla inte är helt olika, förutom att det skiljer 20 cm i längd till Pernillas favör (dvs om det är bra att vara lång).

Sådära, då var den här dan redo att startas upp då. Lönedag idag för alla er som har jobb! Grattis!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Om det är i någons hem som bestick har en potential att försvinna så är det väl hos dig... Har du kollat i städskåpet;-)?

2007-01-25 @ 13:32:27
Postat av: Revend

Städskåp? vad är det? Ni får väl ta och barnsäkra köket! :-) Förresten så hälsar pernilla!

Postat av: Albert Svensson

Har samma problem. Fast det är kaffeskedar som verkar ha en halveringstid på cirka ett år. Hade 12 för två år sedan, sex stycken kvar förra julen och nu är det tre kvar. Dessutom i en fantastiskt trevlig modell som är så sköna att äta glass med och omöjliga att få tag på.

2007-01-25 @ 16:50:30
URL: http://www.albynt.se
Postat av: Revend

Men då finns det alltså besticklådemonster!

2007-01-25 @ 18:41:10
URL: http://revgille.blogg.se
Postat av: Magnus

På tal om kompisar från förr så ska jag och brorsan på fest hos David Munck i början av mars!

2007-01-26 @ 09:19:28
Postat av: Revend

haha då får ni ta på den röda clownnäsan då!

2007-01-26 @ 10:22:40
URL: http://revgille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback