bartömning i fredhäll!

Lördagkvällen tillbringades i Fredhäll hemma hos min exkollega Hilda som bjudit in till Bartömning ihop med sin sambo Johan för att slippa flytta spriten när de flyttar till Krillan om några veckor. Det blev en ganska homogen samling som mötte upp. Förutom mig så var hela gänget antingen jurister eller  tjänstemän på regeringskansliet. Trots det (eller kanske tack vare) så blev det en skön kväll.

Sprit fanns det i massor, och pastorn testade att blanda mer eller mindre allt drickbart med blå curacao. Vilket inte bara gav en fin blå ton på drinkarna utan dessutom smakade helt okej. Vid anträdandet av våningen hade direktiv utgivits om att vi inte fick dricka samma drink hela kvällen. När jag uppdagade att Sofia drog i sig den ena Gin och Grapetonicen efter den andra kunde jag inte hålla tand för tunga utan golade snabbt för kvällens värdinna. Sagt och gjort, på plats fanns såväl åklagare som Domare och advokat så en rättegång skulle lätt kunna klargöra huruvida något orätt skett. 

Här visade det sig vilket ruttet rättssystem vi har i det här landet. Advokaten, som dessutom råkade vara den åtalade i det här fallet var snabb med att himla med ögonen inför åklagaren, och vips så var det jag, goltuppen, som var den som ställdes till svars. Att mina drinkar var konstant blåa konstaterades nu, och det fanns inget bevis för att de olika drinkarna innehållt såväl gin som rom och vodka. Indignerat försökte jag hävda att jag var utsatt för ett justitiemord! Då anklagade Åklagaren mig MIG! för att vara rättshaverist! Vilket HÅN! haha. Skulle JAG vara RÄTTSHAVERIST!? 
Som tur var för mig så hade domaren  inte  tillräckligt att gå på den här gången, så jag JAG fick en reprimand om att blanda mina drinkar olika vid varje tur ut till köket. Horribelt!

Slokörat och med svansen mellan benen gled jag då ut i köket och blandade en rom, blå curacao och cola.. allt för att få en färg på drinken som passade min sinnestämning. Drinken gjorde dock susen, och festen kunde fortsätta i gammal god stil! 

Vid tvåtiden tog jag en promenad hemåt med Ipoden skrikandes några gamla sköna poplåtar i öronen. Ni som såg en full kille dansa i stadshagen i natt var inte fulla (eller jo det kanske ni var) men jag var fullare!  

Kommentarer
Postat av: emmy-lie

när får man sig en galen drick egentligen? *surar*

Postat av: Revend

Haha nämen ååå! Det är bara att säga till! ;-)

2007-01-15 @ 18:55:05
URL: http://revgille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback