vad är oddsen?

63816-97Av någon outgrundlig anledning blev det lördag också! TPs donna Linda hade kalas (någon månad försent, men kalas är alltid kalas) ute i sumpan. TP hade vart huslig och fixat till Jelloshots i mängder, vilket medförde att den, vid den här årstiden närmast obligatoriska melodifestivalen åtnjöts med en rejäl promillehalt.


Jag hittade min tvilling!
Det märkligaste på festen var att jag står och pratar med damen här bredvid, och det visar sig att vi är födda på samma dag! Samma år också! En stor vinst för mig eftersom hon var övertygad om att jag var född 77. Vadslagning vidtog om jag var äldre eller inte. Något jag är, med 20 timmar! Sjukt! Att hon sen dessutom var övertygad om att hon träffat såväl mig som TP tidigare verkade också märkligt. Eftersom hon är född på Nacka sjukhus och jag på Sös så var det inte därifrån hon kände igen mig. Efter att ha funderat lite så visade det sig att hon, liksom vi, var på Sweden Rock kryssningen i höstas, OCH att hon varit där med mina gamla barndomskamrater Helen och Therese. Världen är bra liten!

Eftersom vi var i Sumpan så blev det Garbo som fick njuta av vårt sällskap fraimåt 23 tiden. I slutet av förra seklet var jag en del på Garbo (jobbade på Compaq i sumpan då) men sen dess har det varit sparsamt med besök. Visst, det är lite som en finlandsbåt på glid in i bällstaån men man har grymt skoj där!  Lite sjukt dock att det första som hände när jag hängt av mig var att Heather, ett gammalt strul till TP dyker på mig och frågar om han dyker upp. När jag då berättar att han lär nog dyka upp om nån kvart med sn tjej så blev hon helt förstörd. Vissa måste lära sig att gå vidare.

Framåt småtimmarna blev det sen nattbuss hem ihop med ett stort tjejgäng som jag adopterat i samma veva som deltagarna från festen börjat bege sig hemåt. Kvällen avslutades med en mindre efterfest hemma på scenen. Grand garbors klassiska radioreklamcatchfrase "Vinst varje gång" visades sig således återigen stämma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback