Två steg fram och ett steg tillbaks

Eftersom den gula lampan som säger "Check" har lyst ett tag på riskokarens instrumentpanel så åkte jag imorse ut till Sätra och lämnade in bilen på verkstan. Fick sen för mig att jag skulle gå hem därifrån. Vädret därute var lika snöigt och moddigt som inne i stan. Men gick gjorde jag, runt en timme och 40 minuter tog det trots att det kändes som att jag gled ett steg bak för varje steg jag tog fram. Rejält varm var jag när jag kom hem också. 
Ska hämta bilen i eftermiddag, vem vet, jag kanske går ut då med.. eller inte. Nån sa att det faktiskt går tunnelbana ut till förorten. Kan det verkligen vara så?


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad jag saknar min bil... *snift* hoppas din blir hel snart så du slipper sånt där hemskt promenerande!

Postat av: Revend

Den blev frisk nästan direkt! Fick hämta den idag på eftermiddan! Fast han ska in igen nästa vecka för att byta en tändkabel som, och nu citerar jag, "var kass"

2007-02-28 @ 00:10:25
URL: http://www.ztarme.com
Postat av: Mats

Men jösses....man lämnar inte in en bil för att få en tändkabel bytt....var en man nu! Byt den själv och se hur din bil aldrig mer funkar...

2007-02-28 @ 22:41:24
Postat av: Revend

Sa killen utan körkort! Lite svårt att veta vad det är som är fel när den gula lampan "check" lyser. Killarna på verkstan pluggade in en dator för att se vad det var. Dessutom var tändka.blarna slut så de var tvungna att beställa en ny! ;-) Det är lite skillnad på en riskokare av modernt snitt och en gammal ford granada!

2007-02-28 @ 23:30:44
URL: http://www.ztarme.com
Postat av: Mats

Skämmes..man sparkar inte på gamla farbröder utan körkort! Dessutom har jag aldrig haft nån Granada...

2007-02-28 @ 23:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback