Skidag i Romme!

63816-93Vilken skön dag! Den började med att vi såg en till badbuss förklädd ettan på lilla essingen och avrundades inte förrän vi såg en taxikurir med stammande taxiskylt! Däremellan hann vi, Jag, Anneli och Mattias upp en tur till Romme för några timmars härlig snöfylld skidåkning! Snön föll ner hela dagen vilket gjorde att mina nya Rossignol som invigdes idag fick jobba nästan lika hårt som mina ben. Och med den äran! Härligt!
63816-94
Att sen Anneli och Mattias fick låna varsit par skidglasögon av gjorde ju inte saken sämre! Ser ni vem som är vem? :-)

Romme har byggt ut en del sen jag var där senast, typ 2003 eller så. Ny toppstuga och några nya, svarta pister på sydsidan som var helt okej, om än något korta och kanske snarare röda än svarta. Men inget fel i det, Åkningen är så bra den kan bli 2.5 timmar från Huvudstan!

Tack vare att vi hoppade sista åket på eftermiddagen så undvek vi inte bara de skador som alltid sker under sista åket utan också en riktigt rejäl krock som skedde några kilometer norr om dalälven bara några minuter efter att vi passerat! Snacka om att ha lite tur, krocken stoppade nämligen upp trafiken ett bra tag och som ni vet finns det ju ingenting som är så tråkigt som när hemfärden drar ut på tiden!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag vill åka meeeeeeera!!!!!!! Trots snövädret och glasögon som täckte ända ner till knäna var vi självklart den skönaste trion i backarna. Det gjorde en gott att få känna träningsvärken växa i både lungor och ben dagen efter.

2007-02-10 @ 18:45:36
Postat av: Revend

JA!!! vi bara måste åka mer skidor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback