Rocky! Drago! Domaren!

Rocky! Drago! Domaren!
Alltså jag säger bara det Rocky! Vilket underbart tidsdokument det är! När jag skriver det här så går Rocky IV på femman. En spegling av det kalla kriget ackompnajerat av pompös arenarock. Just nu har Rocky dragit till nånstans strax bredvid Uralbergen, det är kallt, solen lyser inte och det står en små ryska matrusckor och papprusckas vid vägkanten när han springer förbi med en stock fastspänd bakom sig. Stor respekt!

Nåja, den här veckan har inte bara varit Rocky.  Den började med att jag i måndags var på anställningsintervju på ISA. Den gick tydligen bra, för vid sjutiden på kvällen så ringde deras rekryteringskonsult och berättade att jag gått vidare i processen. Från att haft en 25 procentig chans hade jag nu en 50 procentig. Hon ville också att jag skulle göra ett litet "självuppskattningstest" innan jag skulle träffa henne igen på tisdag. Även det passerade jag tydligen med glans, och nu har jag fått två case att jobba med under helgen. Grymt skoj att få bita tag i nåt verkligt igen. Så över helgen blir det till att dels fixa till en engelsk text om fastighetsbranschen så att den blir "webbmässig" och dels lägga upp en struktur för att lägga upp en av deras utredningar på nätet så att det blir överskådligt - och läsbart!

Eftersom caset ska presenteras på måndag morgon klockan åtta så lär helgen bli hyffsat lugn, åtminstone ikväll (klockan är halvtolv och jag är nykter, lika med definitionen på en lugn fredag). I morgon blir det till att gnugga geniknölarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback