Hattparty!

63816-95
Efter en alkoholfylld kryssning i fredags hamnade jag hemma hos Elin i lördags kväll för ett glas vin som det så fint hette.

Tillsammans med Peter, Henrik, Jessika, Elin, Susanna, claes och Maria blev det melodifestival på Minimal TV och därefter iväg till Elins gamla adress, BJ 104 där Peters polare  Oskar bjöd på fest tillsammans med Grannen.

Ni som vart hemma hos mig på förfest vet att det inte alltför sällan händer att hattarna åker på allt eftersom flaskorna töms. Men det här var helt annorlunda!

Tänk er två ettor mitt emot varandra i samma trapp, minst 40 personer iklädda huvudbonader av skiftande kvalite och en massa spritflaskor (och inte alls lika mycket virke! Då har ni gårdagens fest.

Hattar byttes med varandra, men när jag lyckades lägga vantarna på det här ekipaget slutade jag byta! Jag, och ingen på festen heller, verkade veta vart den kom från, eller vad den symboliserar. Jag var länge övertygad om att den hade samiskt ursprung (och då framför allt för att det hänger en "isskrapa" i en av toffsarna) andra visste med säkerhet att hatten var en reinkarnation av den 4e dalai laman i Tibet. Någon annan hävdade med bestämdhet att bara de gamla mayaindianerna kunde skapa sånt livfullt hantverk!

Festen var grym, och när jag nån gång framåt 3tiden bestämde mig för att kasta in hatten och bege mig hemåt var det fortfarande ett 15 tal glada partyprissar kvar i lägenheterna! Respekt för sånt!

Inte helt konstigt har söndagen varit väldigt väldigt lugn, ligga i sängen och titta på störtlopp och skidskytte och fika hos grannen är ungefär det jag orkat prestera...

Kommentarer
Postat av: Emmy

GRYM hatt! (nu är din blogg länkad från min tjohoo!)

Postat av: El pastore

Jo men visst är den tung! Men vart kommer den ifrån? kan det vara en sjuksjötersekebonad från nånsans lång bort?

2007-02-12 @ 11:00:34
URL: http://revgille.blogg.se
Postat av: Emmy

inte helt omöjligt... ska ta på mig en sån om jag nån dag jobbar nånstans långt bort och se om jag får igenkännande miner.

2007-02-12 @ 17:44:46
URL: http://emmylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback