Så kan också en lördag va

Hade en späckad lördag igår, vaknade på förmiddagen pigg för att vara lördag då jag kom hem tidigt efter AW i fredags kväll (tidigt i det här fallet är strax efter midnatt). Hängde hemma och slöade fram till tre då jag gled iväg och fika med Lisa - Lisa och jag hängde en del när vi pluggade i Örebro, nytt i Lisas liv är att hon bestämt sig för att flytta till Munchen. Good for her!

Efter fikat gled jag över sankt eriksbron och hem till Malin, lite vin, lite glögg och sen iväg till Östermalm där en annan gammal kompis, Helena, hade släppmingel för en diktsamling hon jobbat med de senaste åren "Nic Pessoas memoarer". Eftersom Helena är uppvuxen i Brasilien välkomnades vi av varsin Caprinhinia. Gott, och trevligt. Därefter inmundigades såväl dikter som vissång och bubbel. Mycket trevligt. Gillar du dikter så rekommenderas "Nic Pessoas memoarer" av Helena Nordenberg. Kolla efter den i julhandeln!

Efter några timmar tillbaks mot bebyggda trakter igen, lämnade av Malin hemma hos henne varpå jag hoppade in i en taxi och begav mig mot Solna.

Solna ja, det var Tengin som lurat dit mig, shit pommesfritt vilken skön fest, det blev baklängescharader, kall glögg, varm glögg, jägermeister, lakritsshot och mitt nya favoritvin -  the king. Dans och allsång blev det såklart också. Fick mig ett snack med Tengins donna, Ida, och hon verkar vara en keeper. Så det är bara att köra för T där!

Nån gång vid 2 letades en taxibil upp för att ta oss till stans enda rockhak som är öppet till 05. Patricia - jo det är sant, de har ett rockdansgolv, med ett grymt liveband. Medan mitt sällskap (2 glada personer från festen) svängde sina lurviga på okänd plats så headbangade jag brutalt till livebandet. Av någon anledning hade jag bra skoj trots att Ölen på båten smakade piss.

Efter att bandet slutat gled jag ner mot schlagergolvet och såg följande: en snubbe på 170 cm, slingor i håret, linne, feminina drag och med klar "gaystämpel" på sig stod och dansade i total otakt. Killen dansade TANTDANS! Just det, stod och ryckte i otakt till musiken. Hur märkligt som helst.

Nån gång framåt femtiden var det läge för att införskaffa en goodiebag på donken och hoppa in i en bulle, och råkade ut för världens skönaste chaffis. Han börjar med att säga "du verkar vara en glad typ" varpå jag svarar, "jajemen" och sen satt vi och hade sådär myspysigt trevligt hela vägen till Kungsholmen. Sånt blir man glad av!

Apropå tantdans, nästa helg är det 36 långa timmar på en siljabåt som gäller. Får man inte tantdans på en finlandskryssare får man aldrig se tantdans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback