För stolt för att be om hjälp av mamma - men går gärna ut i TV?

Calle Shulman, hur sjutton är han funtad? Nu ska han vara med i lyxfällan, han lyfter 50 000 i månaden, men måste ändå låna mot slutet av månaden. Han vet att han problem, och käkar ändå affärslunch för 100 lappen istället för budgetkäk för 55, bokar resor till NY och ändrar sig när det är för kort tid för att boka av... Inte så smart kanske?

Det sjukaste i artikeln är att han är för stolt för att be morsan om hjälp, men att be lyxfällan om hjälp, och få sin ekonomi uthängd i TV är inget problem.. Snacka om att ge Mediakåt ett ansikte!

Och apropå Mediakåt, snart är det julafton. Vad det nu har med saken att göra.


Kommentarer
Postat av: Eskild

Är han proffessor eller hur kommer det sig att han har 50 000 kronor i månaden, han ser inte smartare/arbetsammare ut än mig.

2007-12-21 @ 13:31:24
Postat av: Bob

Är avundsjuk på killen, jag är lika gammal o tjänar 20000kr mindre i månaden och jobbar arlset av mig för de pengarna, och jag har inte tid att gå ut och äta lunch.
Vad tjänar han 50.000kr i månaden på? Vad jobbar han med?

2007-12-21 @ 13:34:33
Postat av: Patrik

Han är adel.. så är det

2007-12-21 @ 15:00:27
Postat av: Sven

50000 papp i månaden, vilken idiot till arbetsgivare betalar honom det?
Sen säger han jag vill ju inte bli en tönt heller...
Inse grabben är ju en riktig tönt och looooser samma som sin brorsa

2007-12-21 @ 15:08:31
Postat av: Mattias

Roliga kommentarer. Jag börjar uppifrån...

Till Enskild: Jag har ingen aning om han är smartare eller mer arbetsbenägen än dig. Med tanke på att du stavar professor med två "f" så kan vi väl dra slutsatsen att de flesta är smartare??

Till Patrik: Förvisso är han adlig men det innebär inte per automatik att man är väklbeställd.

Till Sven: Vad gäller arbetsgivare så tror jag att han bedriver en humorsajt av något slag med sin bror. Anar jag ett visst mått av avundsjuka i ditt inlägg? Är man en loser för att man kan lyfta en bra lön ur sitt bolag? Sverige är verkligen Jantelagens land.

Personligen så tror jag helt enkelt att han unyttjar sig av lyxfällan för att få gratis reklam. Smart gjort!

2007-12-21 @ 16:29:54
Postat av: Jonas

SÅÅÅ jävla typiskt svennar att kommentera hans lön istället för sakfrågan! Han har problem med att hålla i pengarna! Det borde väl döva den äckliga svenska avundsjukan en aning? För övrigt så är grabben smart eftersom han har lyckats få en "hyfsad" lön på 50 000.Det finns ganska många som tjänar lika mycket idag.

2007-12-21 @ 18:02:28
Postat av: Jonas

SÅÅÅ jävla typiskt svennar att kommentera hans lön istället för sakfrågan! Han har problem med att hålla i pengarna! Det borde väl döva den äckliga svenska avundsjukan en aning? För övrigt så är grabben smart eftersom han har lyckats få en "hyfsad" lön på 50 000.Det finns ganska många som tjänar lika mycket idag.

2007-12-21 @ 18:03:18
Postat av: stina

haha stolpskott verkar han vara iallafall...
men sen, heter det verkligen "väklbeställd", prof(f)essorn?

2007-12-21 @ 18:24:04
Postat av: Antonia

JAg har eget företag. Jag är glad om jag får 50 000 i månaden som om sättning. Sen ska man betala moms, skatt lokalhyra, inköp, el, telefon, annonsering, och nåt litet lön till sig själv.
Och det är inte lätt.
Och vid årskiftet är det ju en rent helvete, när alla riktigt stora räkningar ramlar in.
JAg skulle nog skämmas i hans ställe, men jag tror inte att han har tillräckligt för det innanför pannbenet, dessutom tror jag att han håvar in en hel del pengar för att bli en driftkoko.
Ha det gott
Jag måste kämpa vidare för att mitt företag ska överleva, för jag tänker inte vända mig till TV, är inte överklass heller, och har ingen släktingar som skulle kunna ställa upp. Jag kan bara lita på mig själv.

Postat av: Patrik

Till Mattias: lär dig att ta saker med lite humor och sarkasm

2007-12-26 @ 22:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback