Helgen nalkas

Och jag börjar inse att lördagen kan bli tuff. Fick precis ett samtal från min polare Pernilla om hon fixat in ett gäng till nåt VIP event ute på scandinavian masters under dan. Lunch, vin och mingel fram till eftermiddagen nån gång. Därefter blir det ut till Lidingö för kräftskiva hos Vickan. Känner jag mig själv rätt kommer jag vara rätt så glad i hatten när jag skrider in på kräftskivan. Bättre glad i hatten än ledsen i dojjan som man säger!

Vad är det förresten som händer i Sverige? Sveriges radio P4 har för mig alltid varit att betrakta som sveriges officeiella dansbandsradio, går inte att lyssna i en halvtimme utan att höra minst tre identiska låtar innehållande hjärta och smärta. Nu läser jag i bladet att P4 slutat spela dansband, och den svenska dansbandseliten funderar på att dra stationen inför diskrimineringsombudsmannen! Hur sjukt är inte det?

Sista dan innan helgen nu, förhoppningsvis blir det lugnt ikväll.


Kommentarer
Postat av: Magnus

När jag var på Masters för ett par år sedan var det en tant som fick en boll i huvudet. Hon svimmade knall och fall. Så mitt råd är att OM ni får för er att lämna buffén, stå vid utslaget och titta istället för i närheten av greenen.
FORE!

2007-08-17 @ 09:40:07
Postat av: Skrymta

Ja, vad har P4 för målgrupp? Kanske du börjar åldras in i målgruppen ... det var ett tag sedan Duran Duran, Wham och Chemical Brothers var unga och farliga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback