Förbannat kall! Sundsvall!

Finns en låt med docenterna, förbannat kall, som jag instinktivt kommer att tänka på när jag på DN.se läser att man under sundsvallsfestivalen i sommar bara kommer kunna köpa max ett sexpack öl åt gången....  Och vara minst 25 år. Och vi pratar inte om vilken öll som helst, utan folköl, just det FOLKÖL!!! Allt för att stävja ungdomsfylleriet. Nu lär ju jag inte dyka upp i sundsvall under festligheterna, men det skulle vara intressant att se om det gav någon effekt. Något jag tyvärr inte heller kan avgöra eftersom jag inte dykt upp på någon sundsvallsfestival tidigare...

Nåväl, kan man inte bestämma om nåt annat kan man ju alltid bestämma en sån här grej, frågan är hur långt från sundsvall man ska behöva åka för att få tag i en platta bärs? Kanske räcker med att dra över kommungränsen, då lär ju förbudet vara rätt så uddlöst. Någon föreslagen typ köper upp några plattor öl och säljer till överpris från skuffen på en riskokare typ!

Nåväl, eftersom ni vart så duktiga och läst hela vägen hit, så får ni en dagens låt också, och vad passar bättre än "förbannat kall" med docenterna då!? Sommarvärmen till trots!

Förbannat kall

Hej
lilla vän
jag spelar
elgitarr
vad spelar du
för roll
på min begravning är du mitt
testamente
berätta, berätta vad som hänt

Man har ishall
fast stan är förbannat kall
man har djuphamn
men man tänker inte alls
man har ishall
mitt i Sundsvalls stad
jag har kärlek
någon annan stans

Har varit full på Södermalm
har varit full i Gamla Stan
har varit full mitt i city
och mina skäl har ni ingen aning om
nää

Man har ishall
fast stan är förbannat kall
jag har kärlek
någon annan stans
Man har ishall
fast stan är förbannat kall
jag har kärlek
någon annan stans
nära till tårar
hur kan man vara så dum

Man har ishall
fast stan är förbannat kall
jag har kärlek
någon annan stans
Man har ishall
fast stan är förbannat kall
jag har kärlek
någon annan stans
dom har coldstores
dom har flygplats
dom har djuphamn
jag har kärlek
dom har coldstores
dom har djuphamn
dom har flygplats
jag har kärlek...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback