Vad vore livet utan bortkastade helger?

Det är tur att jag är ledig hela veckorna, annars skulle vissa helger kunna konstateras som förlorade. Som den som precis varit till exempel. Visst har jag haft kul, men vad har jag gjort? I fredags dök Tex och Tengin upp här hemma för lite förfest. Efter några timmar dök Tengins kompis som tidigare kallades Inger upp med en kompis. Det blev, hysteriskt. Hon som tidigare kallades Inger var glad och trevlig och ville helt plötsligt dra med sin kompis. Sagt och gjort, vill de dra så får de väl det tänkte vi tre killar. Någon halvtimme efter att tjejerna dragit så ringer vi Taxi och glider ut på gatan utanför mitt hus. Döm om vår förvåning då Inger med vän står därutanför. Och dessutom är sura för att vi beställt en vanlig bil. Och inte en stor. Nåväl, vi är rådiga killar så vi ringer efter en stor bil. Som när den kommer inte alls passar damerna. Varpå vi tröttnar på leken och åker ner på stan. Dock borde alkoholintaget för mig vart rätt så stort under kvällen då jag bara några timmar senare landar hemma i soffan med en burgare....

Lördag morgon vaknar jag av att tjejen i nåt tävlingsprogram uppmanar mig att ringa in och vinna 35 000 kronor. Jag öppnar mina ögon och ser direkt att namnet hon letar efter är Björn Borg. Irriterat så undvek jag att ringa innan jag insåg att lösningen på mina sömnproblem (klockan var runt halvåtta) var att:
1. stänga av TVn som stått på hela natten och
2. Krypa ner i sängen. Visst har jag en skön soffa att sova i, men jag har en skön säng också! Och den måste ju utnyttjas.

Nåväl, lördagkväll var det kräftskiva i Fredhäll. Mötte upp Slider i Fredhällsparken med lite hemblandad grogg och ett antal plastglas. Efter att även Rickard dykt upp så glider vi in på festen (med ganska mycket innanför västen). Över 50 personer gjorde att det blev helt galet på festen. Jag satt mittemot värdinnan och uppförde mig ungefär som jag brukar. Visserligen något besviken över att min bordsdam lyckas ta sönder ballongen som jag fäst på min hemgjorda kräfthatt. Men ingen besvikelse som inte lite OP kan bota!

Vid tolvrycket skulle vi avlägsna oss från lokalen, Rickard, slider, Per och jag glider iväg med två damer hem till Per som bor i närheten. Per (även känd som miljöpartidansare på folkpartivaka) har absolut inget groggvirke hemma. Så någon timme senare sitter vi två bilar ner till Lokal på Scheelegatan dit stora delar av festen redan har begett sig. Döm om min förvåning när Tove och Anna glider in. Tove, Anna och jag ingick lite grann i samma gäng under mina örebroår. Kul som sjutton. Att dessutom Tove numera är singel gjorde ju inte saken sämre.

Dock, allt har sitt slut och när vi strax efter tre står och snackar efterfest erbjuder jag gentilt min lägenhet. Varpå jag hoppar in i en taxi, (själv) och drar hem och sover... så var det med den efterfesten!

Söndagen blev en sån där dag när inget hände. Jag är otroligt tacksam för att jag har typ 45 kanaler hemma på TVn. Dagen går lite (väldigt lite) fortare då om man säger så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback