Sent så vaknar syndaren...

63816-25


Det är Tisdag och först nu anser jag mig ha så mycket kött på benen att jag kan sammanfatta helgen. Helt otroligt. Lammet och Tengin bjöd på 49 årsfest i lördags kväll hemma i lammets södervåning! Det var snittar över hela köket, fördrink upp i halsen och soffan full med snygga lammkotletter när jag och Tex gled in. Upphör aldrig att förvåna mig att lammet BARA har snygga kompisar. Hur gör hon? Det enda jag kunde önska vore att jag var mer uppmärksam. Jag kommer inte ihåg namn! Vi gled in där och i stort sett alla lammets kompisar hävdar glatt att vi träffats förut! Vilket förmodligen är sant. Hur gör man då för att få dom att presentera sig? Nu blir det istället en kram och ett "allt bra med dig" vilket det ju försåss alltid är.

Jag och Tex lämnade över våra presenter och två gigantiska födelsedagskort (i A3 format) som vi med gemensam ansträngning fått ihop! Kortet går att beskåda här ovan. Och varför lammet sjunger Atlanteön får ni fråga henne om. Länk till hennes blogg finns till höger på sidan! Att Tengin tror han är El Mariachi med en rosa ukulele känns på nåt sätt helt naturligt.

Nåväl, efter ett tag dök även Tengins polare upp, mycket långa hår på den samlingen, en kille såg ut som han var med i Hives, en annan kille såg ut som om han var med i Miami Vice (TV serien, inte filmen) men de flesta såg helt normala ut. De normala har jag träffat förut. Kan det vara så att jag har vant mig? :-) Det dansades, sjöngs och dracks rätt så duktigt. Tengin fick en liten hink, whisky, cola och redbull så helt plötsligt blev det en bucket som han gick omkring och delade med alla och envar. Som den trogna kompisen jag är så förevigade jag alla som drack med Tengins digitalkamera. Bilder från kalaset hittar ni 
här. På sidan tre börjar det drickas hink... Farligt farligt, men himla skoj, bland annat fick vi Lammets mjukisdjur rejält på lyset!

Eftersom det var strax över 30 glada på festen var det inte helt otippat så att vi splitrades upp något under kvällen, vi var åtminstone ett tiotal som landade på Sturehof framåt halvett, och därefter runt sju stycken som landade på soap bar.. innan de flesta fick nog och drog hem. Jag tog mig dock förbi blue moon bar på vägen hem, och gick in och stod med en öl i baren innan jag försvann hemåt...

Söndagen flöt som bakissöndagar gör och igår var jag iväg på en intervju på socialstyrelsen (anställningsintervju alltså) som kändes helt okej. Är lite rädd bara för att om jag får jobbet har jag blivit inkvoterad, av 28 personer på informationsavdelningen är 4 män... Snacka om sned könsfördelning!

Nu ska jag ut och ta en promenad innan jag hugger tänderna i dagens viktigaste uppgift, trimma till ett ansökningsbrev! Dagens näst viktigaste är att hjälpa min granne Samuel (tillika bartender på Solidaritet) att sätta upp hans nya 42 tummare på väggen. Man måste vårda sina kontakter! Får väl hålla tummarna bara för att TVn inte ramlar ner sen...



Kommentarer
Postat av: Tengin

Höll TV:n? Jag hoppas verkligen att du inte använde järnfilen nu igen, som du brukar göra när du ska sätta upp plasma-TV:s. Du vet, vi vill fortsätta kunna komma in på Solidaritet i framtiden..

2006-09-05 @ 18:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback