Ouff, snacka om Barre!

Var som sagt ute en sväng i saltsjöbaden och kollade in barren morsan bodde i tills hon fyllde 15. Grymt vilken kåk, eller mindre slott kanske man skulle säga. Villa i italiensk stil, cirka 400 kvadrat, massa balkonger, 100 meter från havet med en väg mellan huset och fjärden. Hur läckert som helst. Dock kan man fråga sig varför jag bara hade typ 12 k vadrat i mitt rum när jag var liten, morsans flickrum var typ 30 kvadrat. Orättvist!
Föreslog för farsan att han skulle försöka visa våningen på luntmakargatan där han växte upp. Gissar att folk boende i vasastan inte alls är lika sugna på gäster som saltsjöbadare.

Tog en fika på Espresson house med Magnus och hans son Noel (snart 2) när jag kom in till stan. Magnus har insett hur kul det här med barn är så han har bestämt sig för att skaffa en till. Leverans i februari. Och här sitter jag och klagar på att jag har 3 veckors leverans på en ny laptop. Fan vilken tid det verkar ta med barn.

Efter fikat cruisade vi ner på strandvägen för att kolla in nåt som kallades "Bilmässa" vilket nog får sägas vara en sanning med modifikation. Ett gäng mopedbilar, (vem pyntar 130 000 för nåt som går i 50?) lite fordar, landrovers, jaguarer, nån japansk bil och två bilstereoentusiaster som försökte bräcka varandra i billjud, eller oväsen, eller hur det nu var. Till och med Noel blev besviken.

Ikväll är det fest! Lammet och Tengin firar 49 årsdag (ni får räkna ut själva vem som fyller vad). Grymt avis blir man, jag vill också ha 49 årsfest.. funderar på om jag ska ha fest ihop med en 15 åring nästa gång jag fyller år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback