Men vad hände mer då?

Vän av ordning kanske undrar vad annars, förutom valet, som har skett i pastorns liv på sistone.

Eftersom min bärbara jag beställde för några veckor sen inte skulle dyka upp så tog jag riskokaren ut till barkaby i fredags och köpte en värstingmaskin. Nu ska jag bara få det trådlösa nätverket att funka så slipper jag resa mig från soffan typ.

För att fira mitt lyckade inköp så blev det lite bubbel i tegnerlunden med jobbet. Eller vad man nu ska kalla det. Dom som betalar min lön åtminstone. Bra initativ av Slider som fick se de 6 inköpta flaskorna decimeras i rask takt, varpå slider och iceman (aka Revend aka Pastorn) tog en snabb sväng förbi systemet för att ihanda 6 till. Slutsumman blev 12 flaskor skumpa plus en del sprit som dracks av de av oss som senare ockuperade sliders lya i vasastan. Efter att ha ätit och jobbat på Sliders barskåp bar det av till East för en öl. Vid midnatt övergav jag kollegorna för en öl på Soap med Maria och Emelie. Tanken var att stanna där, men när Lisa ringde vid ett och sa det magiska ordet "Lemonbar" så var jag inte sen att nappa. På lemon befann sig inte bara Lisa och jag, utan även ett gammalt strul till undertecknad. Monika med ragg. Jag hängde dock med på efterfest tillsammans med hennes Combo Viktoria och en till tjej. Revend var en sliten kille när han vid 12 tiden på lördagen kom hem till sin lägenhet på andra sidan kungsholmen. 

Jag fick bara vara hemma i en halvtimme ungefär innan jag skulle iväg och käka lunch med familjen, och lite vänner till familjen. Så en sliten Thomas hoppade in i duschen, bytte om och drog iväg till Länna för en förhoppningsvis kort lunch. Kom dock inte hem förrän strax efter 19 på kvällen, ungefär samma tid som jag skulle vart hos Erika på lite förfest. Kom till Erika vid halvnio och sparkade igång kroppen igen. Fick efter några timmar erbjudande om att sjunga i Erikas pojkväns band. Dom kan ju knappast vara bra om dom vill ha en fylleskrålande pastor vid mikrofonen. Kroppen tog dock slut vid halvtvåtiden såg pastorn till att komma hem till sängen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback