Gymfunderingar - gym alltså, inte gyn...

Har precis varit och tränat, lika bra att använda träningskortet när man har ett va? Det dyker upp en hel del konstiga människor på gym. Även på Friskis och svettis där jag går (grå tjänsteman som jag är.) Efter att ha tillbringat nån timme eller så en fredagkväll ställer jag mig två frågor innan jag kryper till kojs utmattad.

Vad är grejen med att stöna högt? Är det parningssäsong? Löper hannarna (för det är nästan bara hannar som stönar på gym) har dom ont? Varför inte dra bort lite om det är så enkelt att det är så tungt. Eller rätt och slätt. Håll käft. Jag tror att stönarna stönar för att bevisa för alla andra hannar runtomkring att här är minsann en hanne som kan lyfta riktigt mycket!

Vad är grejen med att gå omkring mellan maskinerna mellan repetionerna? Varför inte stå, sitta, ligga kvar vid sin maskin nån minut innan man hugger i med nästa rep? Rep=repetition på gymspråk). Jag blir sjukt nervös när ett gäng bistra hannar strosar till synes planlöst omkring i gymmet. Det är ungefär som folk som glider omkring med ytterkläder på krogen när det är vinter. Det är nåt som är fel!

Förövrigt har dan vart skön! Jag har cruisat ut till IKEA och konstaterat att den vägghyllan jag vill ha under min nya TV inte kommer in på lagret förrän vecka 37 (samma vecka som min nya laptop kommer). Får se om det blir den då, eller om jag hittar nåt annat passande nån annanstans! Det kan man aldrig så noga veta. Sen har jag lånat ut riskokaren till syrran och hennes familj som är i stan över helgen.

Helgen förresten, kommer bli en riktig familjehelg, imorgon vill morsan att vi åker ut till saltsjöbaden och kollar på hennes uppväxtkvarter (här är stenen jag lekte på, här är kastanjeträdet som fällde kastanjer på hösten, här är  badplatsen vi badade vid och så vidare). Säger man förresten kvarter om villaområden med villor modell större? Tveksamt va? Sen ska jag träffa Magnus och Noel på eftermiddan och fika lite innan jag drar ut till en av mina systrar ute i Länna och grillar innan det blir födelsedagskalas för Tengin och lammet inne på söder. Fullsmäckad dag. Förstår ni varför jag inte går ut idag då?




Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har undrat samma sak. Stönandet är bara pinsamt.

Postat av: el pastore

Vi får bilda en aktionsgrupp!

2006-09-02 @ 17:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback