dansa in det nya Sverige?

Sent igårkväll såg jag på TV en kollega till mig miljjöpartidansa på folkpartiets valvaka! Vad är det som händer? Får vem som helst som är politisk aktiv dansa som om varje danssteg är ett välkoreagraferat pass på Friskis och Svettis?

Tänkte bege mig ut på en promenad nu. Ska bli intressant att se hur samhället har förändrats. Såväl vinnare som förlorare i gårdagens val säger ju att nu djävlar blir det skillnad!

Förövrigt anser jag att det här valet har bevisat svenskhetens kärnor. Lagommentaliteten och Jantelagen. Ingen ska tro att han är nåt. Och när ett parti verkligen vill vinna och till och med småfuskar lite för att göra det (småfusk och småfusk, verkar inte vart speciellt svårt att sno åt sig inloggningsuppgifter till Sossarnas intranät,eller till något av de andra intranäten heller för den delen. Det borde ju premieras när ett parti visar för allmänheten att de vill vinna så mycket så de snokar runt lite om vad motståndarna håller på med!

OJ! nu är Elisabeth Höglund framför sagerska palatset på TV. Man ser inte dörren för allt hår på den kvinnan!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha kunde inte sagt det bättre själv!!!

2006-09-18 @ 14:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback