simmade gudfadern i spriten?

Strax efter att johan och jag lämnat götgatan på tisdagkvällen, för en fika nere vid medborgarplatsen dök Slider upp och tog över stafettpinnen när det var dags för Johan att dra sig hemåt mot fru och barn. Slider, en kille som man i vanliga fall mest ser kretsa runt vasastans barer var i sitt esse! Så vi gled in på Kellys för att avsluta kvällen med ytterliggare tre öl. Slider vill dra till Baltikum nån helg. Och då jag, förutom att jag gillar att resa, även har en del expertis på området så blev det en del glatt snack innan timmen för hemgång närmade sig.

Efter att ha vaknat till liv på onsdagen blev det återigen en långpromenad ner mot söder för att först käka lunch med Johan (jora, 50m vattenJohan) och sen bli intervjuvad av manpower för ett informatörsknäck. Under vår öl på tisdagen hade vi snackat lite om coola DJ prylar som finns på marknaden. Johan hade span på en mixer som går finfint att koppla in direkt till datorn och enligt uppgift till och med skulle kunna scratcha. Eftersom vi hade lite tid över så gled vi in på Billebro för att titta på underverket. Johan blev så till sig att han, dagen till ära, slog till på stående fot.

Efter intervjun gick jag ner till eriksdalsbadet och simmade några längder. Det var ett halvår sen jag var i en simbassäng (för motionssim åtminstone) så det var grymt skönt att sträcka ut lite. Helt slut i kroppen gick jag sen hem till kungsholmen. Ett varv runt stan och 2 km simning medgav inga extravaganser så jag blev sittande i soffan resten av kvällen.

Och prata om att sitta i soffan, på TV400 har de sänt gudfadernfilmer i veckan, gudfadern 2 gick igår, började vid 22 och slutade inte förrän halvtvå. Jag gillar gudfadernfilmerna, i tisdags fick jag se nån timme sen jag kommit hem från ölen med Johan och sen Slider. Ikväll går trean, ska träffa Anneli för en drink så jag får se om jag hinner se början...Filmerna är för ovanlighetens skull nästan lika bra som boken (skriven av Mario Puzo). De är dessutom otroligt tidlösa. Sånt gillar Revend.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback