damasker i mina braxer!

Det som om hösten här är nu. I helgen tog jag fram höstrocken, lutar åt att vinterjackan kommer fram redan nästa vecka. Vad är det som händer med vädret?

Eftersom måndagen var i regnigaste laget så blev jag hemma hela dan. Tänk vad man kan roa sig med hjälp av dator, telefon och TV. Inte direkt så man längtar efter att se människor blöta som en fiskar direkt.

Under tisdagen hörde dock lammet av sig. FIKA SHOPPA FIKA var stridsropen för dagen så jag tvingade mig ut i regnet och gled in mot stan. Lammet var ute efter ett par nya stövlar. Och eftersom jag gärna hjälper till och letar, och framför allt gärna hittar produkter med fler användingsområden hittade jag snabbt dom här fina skorna med damasker!

63816-47
Damasker har jag inte sett sen jag gjorde lumpen i början av  90 talet. Då ingick damasker i den gamla gröna fältuniformen modell 59. Vill ni se ett damasker live idag så rekommenderar jag
högvakten, Dom killarna är fortfarnde ombedda att köra med damasker. Vita till på köpet! Det kan ju vara så att damskorna som Lammet hittade är den kvinnliga varianten av högvaktskänga. Eller kanske, så här i jämställdhetstider, den transexuella varianten av sko för högvakten.

Efter att ha kollat in stans sko och stövelsortiment (utan att ha investerat i något annat än tid) och fikat både här och där, skildes våra vägar åt och jag gled iväg och tränade. Allt för att kompensera min otroligt lata måndag. Stark som få kom jag hem, slängde i mig lite mat innan jag försvann ut på stan igen för att träffa Johan för en öl på söder. Att gå kungsholmen-Medborgarplatsen i hällande regn är väl inte det roligaste jag gjort, men rätt så skönt.! Ölen intogs under stoj och glam på Mest på götgatan. Mest har en konstig skylt.  Vad står det egentligen på den här? Att det står "Det finns tre olika sätt att dricka sprit." råder det väl inga tvivel om, men sen då? Vilka är dom tre sätten?  1. med vatten, 2. utan vatten och 3, ja vad står det? Johan, som är gammal simmare, är övertygad om att det står 50m vatten.Vad betyder det? Jag (som är läskunnig både vad gäller siffror och bokstäver) är övertygad om att det står Som vatten.

63816-46

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror det står 50m vatten!!!! Det verkar mest logiskt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback