Vad är grejen med Max?

Efter att varit ute och tittat på uppläggningsplatsen för den båt vi hoppas ska bli vår i morgon så svängde TP och jag in på Max i barkarby för en middagsburgare.
 
Vad är grejen med Max? Det är verkligen norrländskt där! De har tagit bort snabb ur snabbmat! De har verkligen en norrländsk touch på sig. Det SKA ta lång tid tydligen.
Om du aldrig har varit på en Max ( i förorten) så funkar det så här. Du står i en liten kö och säger till en människa vad du vill ha. Sen får du stå och vänta (länge) på att nån ropar "nästa" och det faktiskt är din tur.Då får du gå fram till kassan, få din mat, och betala.
 Bakom disken idag stod det sjukt mycket folk. Men ingen verkar jobba - eller le - mot kunderna åtminstone. När det väl blir vår tur och vi får våra burgare så är dom kalla! Hallå, är inte tanken att dom ska vara varma när man får dom? Faktum är att min burgare var kallare än dom jag tar med hem från stan när jag är fyllehungrig en sen lördagsnatt! Före oss i kön, från beställningsmoment till betalningsmoment var det en person! EN person alltså! Och burgarna sägs göras när jag beställer dom.. men hur länge har bröd och kött legat framme tro?

Nåväl, i morgon vid den här tiden vet jag om jag är båtägare, eller om vi sjunker med båten när vi testkör den! Rapport kommer, om jag överlever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback