Nu ännu bättre! Med BÅT!

63816-62
Underverket har anlänt! TPs och min Skarpö cabin cruiser! Här är den! Den kommer kräva en del omsorg under vintern, slipning, måling, lackning, klä om dynorna, fixa kapellet, installera kylskåp och stereo.... Men sen, sen kommer den att vara en riktig partybåt!

Tanken var att vi skulle dra i båten ute på färingsö och sen tuffa över till stäket där vi tänkte dra upp den. Men då Tex som blivit kontrakterad som chaufför lät hyffsat sliten i morse när jag ringde och väckte han så bytte vi snabbt plan.

TP fick köra bilen som vi fick med båten och jag efter i riskokaren. Släpet som ingick var inte helt anpassat för båten. Det såg lite lustigt ut med en något överdimensionerad båt  på släpet. Det kanske var tur då att släpet inte var registrerat, så vi inte lockades att köra 80 med båten därbak. Trist om den hade vält redan innan vi fått den i sjön om man säger så!

Och just det ja, vi fick en bil med på köpet också. En Suzuki Vitara jeep från 1989. Bara 15000 mil på mätaren men det måste varit 15 000 tuffa mil! Under den 3 timmar långa färden från Färingsö till Kungsängen hann vi konstatera att 1. kopplingen snart kommer dö 2. den läcker soppa och 3. Ingen vet hur man skjuter tillbaks framsätet i en vitara. Tur att det var TP som fick krypa ihop där och inte jag!

63816-61
Bil båt och kärra, mina nya leksaker


Kommentarer
Postat av: Jonathan

Det låter som ett äventyr! Måste säga att jeepen var bland de fulaste jag sett.. Antar att man kommer att se en pastor cruisa runt i stan med den den närmaste tiden..

Postat av: Linda

Vi har en ny RÖKEN!

2006-11-19 @ 10:58:45
URL: http://lindapinda.blogg.se
Postat av: fredhäll

Kul gille!!! hmm har jag en koja på båten? Kram

2006-11-19 @ 16:28:54
Postat av: fredhäll

nej koj menar jag(är bakis)

2006-11-19 @ 16:29:18
Postat av: Revend

jontanatar hahah antingen är det tjejer eller så är det jeepar du hoppar ner på! Det slår aldrig fel när det gäller dig!

Fast om du tycker den ser ful ut (förresten, har du aldrig sett en suzukijeep tidigare? Så chockad som du blev av utseendet) på utsidan så ska du se insidan! Nä förresten, det får du nog inte. :-)

2006-11-19 @ 18:32:59
URL: http://revgille.blogg.se
Postat av: Jakob

Kan vi få se en pimpad Vitara till våren? :)

2006-11-19 @ 19:56:28
URL: http://tex.blogg.se
Postat av: Revend

haha nix, vitaran lär knappast bli pimpad i vinter... båten är prio 1! Sen om du ändå får se vitaran eller inte kan vi ju diskutera.. :-)

2006-11-20 @ 11:52:09
URL: http://revgille.blogg.se
Postat av: Magnus

Vad är det för dekal på jeepens dörr, står det Rent-a-wreck?

2006-11-20 @ 16:14:53
Postat av: Revend

Så du vill hyra underverket Magnus? Det står Vitara såklart! osäkert om fina neonfärgade texten kommer finnas kvar till våren...

2006-11-20 @ 20:04:54
URL: http://revgille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback