Festhets

Det börjar lacka mot fars dag! Nåt att fira? Ingen aning, min farsa är på Mallorca med morsan så dom får väl fira det ihop. Men ni vet vad som kommer efter fars dag? Jo julhetsen, och julhandeln! Jora, för i år kommer det bli jul igen, den 24 december. Och sen nyår. Nästa hets, eller den hetsen kanske egentligen är innan jul? Nyårsfesten. Vart ska vi vara? Hur ska vi vara? Vad ska vi ha på oss?

Förra året överlät jag åt min kompis Robban att fixa en schysst fest hemma i lyan på Östermalm. När jag några dagar innan nyår ringer honom från fjällen för att kolla av allt har han fixat fest i Bandhagen! Med bara killar! Behöver jag säga att jag hoppade av den? Tur då att Tex hade span på en fest i en industrilokal vid telefonplan med fri sprit. Den blev mycket blöt, och förmodligen lyckad.

Så vad lärde jag mig av det? Det blir aldrig som man tänkt sig?

Tror förresten att mitt och M´s dejtande håller på att rinna ut i sanden. Och för ovanlighetens skull är det inet jag som håller i spaden. Känns lite skumt. Tur då att jag inte hängt upp hela livet på henne. Hade blitt lite jobbigt.

Kom på en grej från Dusseldorf, i lördagskväll råkade vi på en möhippa jag och TP. Alla hade fina, glittriga halsdukar eller slipsar på sig. Så jag bytte bort halsduken jag har på den här
bilden mot brudens svartglittriga halsduk. Kanske kan ha min nya halsduk istället för M?  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback