Att sammanfatta en vecka

Redan fredag! Veckan bara flög förbi. Har haft en rätt skön vecka. På vägen hem från karriärcoachen i tisdags kryssade jag runt lite i antikvariat för att lSlider och Susannaeta böcker om plywoodbåtvård. Det finns förmodligen en mängd plywoodbåtar i det här landet. Men inte en endaste har brytt sig om att skriva om hur man sköter dom. Plast och trä finns det hyllmeter om. Märkligt, kanske MarinPlywooden är underhållsfri.

Eftersom sökandet var lönlöst började det suga i sällskapstarmen, varpå jag ringde Slider. Och mycket rikigt, Slider var inte nödbedd, han hade redan planerat in en liten ölning med kollegorna Susanna och Björn! Sagt och gjort, jag styrde kosan mot jobbet för att möta upp Slider. Då ringer Elin, också sugen på att hitta på nåt! Så i gemensam tropp går vi drottninggatan för en öl på ett onämnbart ställe.

Några timmar, och kannor, öl senare så begav sig var och en hem till sitt efter en trevlig kväll.

I onsdags blev det en riktig tjejkompisdag, efter att ha käkat lunch med Cathy träffade jag Anneli på kvällen för att käka en bit mat se en rulle, dricka vin och snacka skit. Det blev en rätt skön rulle,
16 blocks med Bruce Willis och Mos Def. Mos Defs karaktär påminde en hel del om Tex! Och då inte bara för att Mos är artist och Tex gärna vill bli, utan hela hans approach (förutom att han är färgad då) VAR Tex! Se filmen så förstår ni vad jag menar, åtminstone om ni känner Texemeistern!

Om nån timme ska jag ha debriefing på mitt gamla jobb. Låter som man precis kommit hem från Irak, nu ska jag debrieafas så jag förhoppningsvis får prata av mig. Och på det viset slippa Posttraumatiska stressyndrom. Får se om det blir nån öl eller två med de gamla kollegorna sen. Får inte bli för sent, måste ut till båten tidigt imorgon!




Kommentarer
Postat av: Cato, Lilla Essinge bon

jag vill oxå ha en koja på båten!!!!

2006-11-24 @ 21:20:38
Postat av: Revend

Kan du tänka dig att dela med Fredhäll? ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback