Att bygga ett ståbord

Satt hemma hos TP igår och spånade lite på en affärside vi har ihop. Kan nog bli bra. Eftersom TP är teknikern av oss så fick jag lite sköna, mjuka, mer designinriktade med mig hem som jag stått och hållt på med idag. Stått? Javisst, blev så himla jobbigt att sitta i soffan och hänga över laptopen så jag la burken på soffan, som i sin tur står på scenen hemma, perfekt arbetshöjd när man står upp. Grymt skönt.

Annars har det senaste dygnet varit bra mer intensivt än måndagen. Igårkväll svängde jag förbi biltema innan jag landade hos syrran i Länna för att lämna min gamla dator och käka lite middag. Sen hem, lämna bilen innan TP hämtade mig för tre timmars spån och jobb igårkväll. Hem och stup i sängen. Idag började jag dan med en riktig grötfrukost, sjukt länge sen jag åt gröt, gröt är gott. Därefter en promenad runt kungsholmen innan jag satte mig hemma och jobbade några timmar. Under eftermiddagen svängde jag ut till Ulvsunda och handlade lite innan det nu har blivit några timmar till framför datorn.

När jag var ute i Ulvsunda ringde Manpower som skickade mig på en intervju förra veckan. Kunden hade ändrat sig och lagt mer tonvikt på teknisk kompetens. Skumt. Nåväl, förra stället dom skickade mig till fick anställningsstopp. Jag kanske inte ska ha nåt jobb? hmm.

I morgon blir det fullt upp igen, träffa karriärcoachen vid halvtvå, ska försöka få ihop en lunch med en gammal kollega eller två dessförinnan och kanske gå och träna efter. På kvällen ska jag sen träffa mina gamla kollegor från min Compaqtid nån gång i slutet av 90-talet. Tror inte jag kommer känna igen en enda, jo kanske Björn då som vidarbefodra mailet till mig. Vi får se hur det blir! Snart är det helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback