Såg nån lastbilen...?

... som körde över mig? herrejistanes vad tärd jag är idag! Självförvållat förvisso men hallå, inte ska man behöva vara sliten bara för att man festat?

Vi skulle ut och fira igår att lammet arbetat sin sista dag på posten... efter att Olosf dykt upp hemma hos mig, druckit några drinkar och vi sen begett oss ner mot stan landade vi först på Fredsgatan 12 där vi träffade Sabina med sällskap, och även lammets gamla ragg göttis... Därefter bort mot fiket... Fiket körde gästlista, lammet och beckiz glider in medan tex, olosf och undertecknad ger sig av ut i natten för att fira Lammet. Vem har sagt att hon måste vara med för att hon ska firas? Vi hamnar på något som känns som en studentskiva i bredäng, där drar vi snabbt in två flaskor bubbel som rinner ner i våra törstiga strupar. Sen ner till Solidaritet, nyöppnat och med mitt namn på listan enligt uppgift. Tyvärr sköttes dörren så märkligt att det var omöjligt att nå fram till "listinnehavaren" nåväl, stället är nyöppnat, synd bara att dom sumpade chansen att ge ett bra första intryck!

Efter att Jessie helt plötsligt uppenbarat sig med en väninna drog vi istället till soap bar.. en klassiker i det dom här sammanhangen... där dracks det mjölkdrinkar, öl, mer öl, och säkert nåt annat också innan en decimerad skara drar ner till labbet... Jag, Sabina och Olosf kom in där utan problem medan Tex stackaren straffades fär sambucan han hällt i sig på soap bar och fick domen "för full" vilket inte hindrade han, när vi kom ut därifrån efter nån halvtimme stod en tankad Tex och hängde vid repet...

Nåväl.. så är det att fira av lammet.. enligt uppgift så träffade sen Olosf lammet med ett inte helt bildskönt ragg nånstans i natten innan han hamnade på McD.. jag då? jag tog en taxi hem och stöp i säng..

Slog upp tärd i nationalencyckopedin och mitt ansikte kom fram.. så jag är väl tärd då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback