Roadtrip till skåne!

Sådärja, då sitter man i en källare i skåne och bloggar då! Resan ner gick bra, sthlm-lund där jag skulle lämna av lammet tog strax över 6 timmar, när riskokaren väl snurrade omkring i rondellerna i stan och  vi ringde D där lammet skulle bo så visade det sig att D var i Köpenhamn. Så 2 timmar tillbringades på köpcentret Nova Lund.. ett Kista i miniatyr. Intressant!

Sen då, ner på stan, hämta D vid tåget, snurra runt lite bland enkelriktningarna innan vi landade hos D för en fika. Därefter pös jag iväg till Helsingborg och syrran där jag sitter nu.

Lammet och Pastorn är dom perfekta resekompisarna. Vi hade inte en tyst, eller tråkig stund på hela resan. Vi pratade relationer, kompisar, hur man tar kontakt med ragg, social närvaro.. ja allt! Lammet var lite nervis för hur det skulle gå om, eller snarare när, hon skulle träffa Toppluvan. Sist fick hon tunghäfta, ungefär som i Freestyles gamla örhänge Fantasi!

När vi stannade och tankade nånstans runt Linköping distraherade jag butiksinnehavaren medan lammet snodde löpsedeln till den fashionabla tidningen "kungen och drottningen". Den lär numera hänga på D´s vägg nere i Lund. Alla försök av mig att bli onyttig och köpa fett med godis (bil och godis hör ihop) avstyrdes effektivt av lammet! bra där!


Idag så sticker jag ner till Tyskland för att fylla bilen med 200 kilo alkohol eller nåt. Ska bli intressant och se hur Riskokaren gillar dom danska vägarna!

Fick förresten ett mess från lammet klockan 3 inatt.. hon hade träffat Toppluvan! hoppas hon visade vilket socialt geni hon egentligen är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback