Kungar och kommunister!

Året är 2006, Sveriges regent, den sjunde av ätten Bernadotte på Svearnas tron, kung Carl XVI Gustav fyller på valborgsmässoafton 60 år. På festplatser runt om i riket står ideelt arbetande braständare redo. Ris ska eldas, sånger ska sjungas och ungdomar ska få sin första, riktiga fylla. I källare och föreningslokaler filas det på det sista till förstamajdemonstrationens agitoriska plakat.

Men allt faller i skymundan, jag blev äntligen hembjuden till lammets luxuösa södervåning! Jag och Tex skulle dyka upp där med några öl för att samla krafterna (och styrkorna) inför en ansträngande tur ut till Lidingö. Vilken våning sen, det kändes ända ner i fotknölarna när man trampade på den nyslipade parketten, det var historiens vingslag över arbetsrummet, tänka sig, just nu sitter hon där, lammet, och läser den här texten, om och om och om igen... Dessutom, som en extra bonus, visar det sig att Toppluvan äntligen har accepterat
Lammets platoniska kärlek!  Toppluvan är förövrigt rätt lik en känd svensk idrottsman som efter några år i nordamerika vände hem till årets säsong.. eller så..
Kenny


Nåväl, ut till Lidingö skulle vi, och vår vana trogna bestämde vi oss för att komma en och en halvtimme försent, festen kan ju sparka igång utan oss, sen kan vi komma och landa festen, dra ner tempot så att säga!

Så hem till Sara således, grillning, smarrig pastasallad, för starka drinkar och sen efter mycket om och men in till soap bar (såklart) där Cathy och Anneli inte alls såg ut att känna sig hemma till en början. Elakt, det är ju Tex vardagsrum mer eller mindre, och skulle då inte hans kompisar känna sig hemma där? Jo konstigt får man säga!

Pastorn var full och lammet var ännu fullare, så hon var klok nog att hoppa in i en tax i och dra hem när vi andra drog till BMB. Det var ett tag sen jag var där, och jag kan bara konstatera att folket är vackrare på soap bar...

I morse ringde morsan vid halvtolv och väckte mig
   -väckte jag dig?
   -å nej, inte alls, jag var vaken,
   -vad bra, vet du vad det kostar att skicka ett brev till USA?

skumt samtal, varför skulle jag veta det? Och varfrö kan man aldrig erkänna att man sov när föräldrarna ringer? Bra fråga.. första maj har tillbringats i den koma man gjort sig förtjänt av efter tre dagars festande...


Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha klockren beskrivning av vår kväll. Vet dock inte vad jag tycker om likheterna med den utflyttade idrottsstjärnan! Tycker snarare han är lite lik Hendry!!!

2006-05-01 @ 17:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback