Etanol! Inte Diesel!

Ínnan jag kommer in på valborgsmässoafton så tänkte jag berätta om lördagkvällens sväng på söder. Efter att jag mött upp Tex så hamnade vi på Vampire Lounge där vi nyfiket gick igenom deras gedigna drinklista innan vi bestämde oss för varsin Stork. (för er som inte är så mycket söder, eller i sthlm, så är en STORK en STOR starKöl). Eftersom Vampire visserligen var rockigt men rätt så folktomt så drog vi vidare till Carpe Noctum, (fd bonden) för några öl till. Bandet som började spela var inte riktigt i vår smak, så vi avlägsnade oss och drog mot Meborgarplatsen.

På götgatan sprang vi in i Jorun, som kom älgandes med en kebab i näven.Hej hej hallå och sen drog vi vidare upp mot folkungagatan. Ståendes på mittrefugen, väntades på gröna gubben så ropas det på Tex från den sidan vi kom från. Där står Hanna, vacker som en solnedgång, eller uppgång, eller hur det nu var. Hur Hanna hamnade på söder vet vi inte, hon bor på kungsholmen och skulle enligt uppgift vara på väg till en förfest i gamla stan. Allt mycket konstigt. Efter att Hanna och hennes polare slunkit ner i tunnelbanan så cruisar Tex och Pastorn in på Bullwinkles.

Ölen är billig, servitrisen är söt (och har en cool top på sig med texten "Sex is like snow - you never know how many inches you got, and how long it will last") Efter några Storkar är Tex kär i servitrisen och samtidigt går hans kommunikationscentral varm, och helt plötsligt har vi Tina och hennes syrra Carro bredvid oss. Det visar sig att Tina på vägen till Bullen har snackat med Nyktis i telefon, som känner tjejen i baren. Så billigare drinkar blev ännu billigare, och Malin (som vi nu visste att hon hette) blev ännu sötare, framförallt när hon ställde fram ett gäng shots på bardisken framför oss. Sånt kan smälta den hårdaste! Till och med Tex polare Henry vågade sig till söder, nyblonderad och fin! Efter lite för många drinkar bestämmer vi oss för att dra vidare, så jag och Tex drar till Soap bar.. och hänger där ett tag innan vi hoppar in i en taxi vid tvåtiden med varsin McD påse under armen.

Tex slaggade på min soffa, och jag var lite sur på han när jag vaknade. Av någon anledning hade han släppt in dieselmannen i min lya under natten. Så när jag vaknade hade han tankat diesel i munnen på mig. Blir så himla sur, jag är ju miljövänlig och har en bifuelmotor, således går jag på Etanol, INTE diesel!

Fast vad gjorde det... vaknade ju upp till valborgsmässoafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback