En kväll som hade allt... ...på sunkighetsskalan..

Det är inte helt omöjligt att en galen fredag följs av en galen lördag som ni vet. Den här lördagen bjöd på galna upptåg ute i Huddinge av alla ställen! Efter att Tex och undertecknad suttit framför karlbergs slott och druckit nån öl eller så hoppade vi på pendeln söderut. Vid södra station anslöt en nytränad Nyktis. Efter en tåg och bussresa landade vi slutligen hos Angelica som visade sig bo centralt i nära både industriområde och villaområde... :-)

Nåväl, festen kickade igång, Angelica hade fått ihop ett skönt gäng folk. En klar favorit för Pastorn blev Musse... Musse är ägare till en numera totalkvaddad (och när den kvaddades oförsäkrad) Merca cab... Något som gav upphov till en hel del skämt. Tyvärr hade väl Musse kanske inte riktigt kommit över att hans kusin sabbat bilen... :-) Men men, nu kanske han ser ljusare på saken!

Ungefär samtidigt som vi tänkte bege oss in mot stan så messar Lammet från Oxid för att säga att hon nu ger upp. Den nervösa väntan har tagit ut sin tribut, hon åker hem till söder! Så vi bestämde oss snabbt för en ändring i planen och drog med till Mellies i Huddinge C... Om ni aldrig vart ute i Huddinge så förstår ni inte hur det var. Under den timmen vi var där han jag få i mig åtminstone 4 öl om man ska tro kassakvittona. Varje gång som någon blev utslängd (och det hände 4 gånger under den timmen) så stängdes musiken av, och alla tittade på vad det var för granne som fick gå hem tidigare idag då... Grymt mycket twilight zone. När Mellies äntligen stängde avvärjde vi att nån Svantefigur skulle hänga med i taxin in till stan genom att hävda att stan för oss, jo det var södertälje... Vart drar man när man varit på Mellies, klockan var nämare halvtre, och då finns det bara ett femställe i stan som funkar sunkighetsmässigt. Så visst drog vi till en viss båt nere vid stadsgården... Där träffade vi (såklart) Elin och Aileen, eftersom dom alltid är där.. FcZ Tore var där med, som det heter, lite löst folk, Tex träffade sin Jenny som han brukar tråna lite efter.. ända skillnaden var att hon nu stod i baren, och var inte alls lika vänlig och glad som när Tex brukar bjuda henne på drinkar.. Jag hoppade runt till coverbandet och fann mig helt plötsligt pussandes framme vid scen med nån skum kvinna... Mark från soap dök upp, Tex raggade på en thaliändskt ladyboy, och fick ett slag i magen av 130 kilo biker... jora, kvällen hade allt.. nästan.. åtminstone på sunkighetsskalan!

Jag lyckades komma iväg därifrån själv vid femrycket.. en bedrift bara det!

Söndagen var tänkt att tillbringas i bakfull i sängen.. fast det blev en promenad ut till Lilla essingen för att softa lite på bryggorna med Tex och Carro.. och så Hanna och Stoffe som dök upp en liten kortis..

Kommentarer
Postat av: Svantefiguren

Försök inte verka ovetande om hur MELLES stavas! Du visade ju faktiskt upp ditt stammiskort i entrén! :)

2006-05-08 @ 12:49:35
Postat av: Pastorn

Fan! och jag gav bort mitt bloggkort till svantefiguren. Nånting säger mig att det här inte är bra..

Postat av: Hendry

Shit varför var inte jag medbjuden på detta event? Jag har alltid velat se huddinge.

2006-05-08 @ 16:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback