En helg är alltid en helg! även om det är kristiflygare!

Min polare TP nämnde i lördags att den här bloggen bara handlar om fest, fest och fest. Dagens inlägg lär inte utgöra något undantag. Det har ju varit helg!

Efter att torsdagen tillbringats bakis i sängläge så var man lite nyfiken igen i fredags. Så när Per ringde och frågade om jag skulle haka med till Cliffan och sluta upp med Sliders gäng som satt där och käkade middag behövde jag en knapp millisekund på mig för att bestämma mig. Cliffan är alltid cliffan, vet inte om ni vart där, men konceptet är följande:
Det står en massa människor i 25-35 årsåldern och hänger redan vid 22 tiden.. strax innan 23 så går det ett antal förväntansfulla sus genom lokalen, några stretchar ut ordentligt för att kunna släppa loss snabbt när det behövs. Prick klockan 23 så går det en bollibompakänsla genom lokalen då DJn sätter på signaturmelodin till Dallas.... Sen är det två timmar av rabiat dansande till schlagermusik och hårt raggande, i mitt fall innebar det även att jag helt plötsligt stod med en pitcher öl som jag glatt drack upp själv!

Vid ett när Cliffan stängde hängde Per och Pastorn med två tjejer till blue moon bar.. vi tappade bort dom snabbt då två damer i 35-40 årsåldern adopterade oss. Per tyckte det här var ett bra tillfälle att kolla kvaliten på tonsillerna på den yngre av dom..

Eller som Per sa när han ringde dagen efter, vad hände med dom snygga tjejerna?

Nåväl.. det var fredagen.. men helgen var inte slut än..

Det blev Lördag, och det blev FEST!  C & C fyllde båda 25 och hade fetingskiva på Hard rock cafe! Efter överlämnande av karaokemaskinen (=presenten) så käkades det... Då jag var toastmaster hade jag många tillfällen att höja min sköna stämma! Hade dessutom blivit satt mellan ena festföremålet och en 19 årig bartender.. hmm jag är 33.. vad var tanken att jag skulle göra med 19 åringen? :-S. Lammet var i sitt esse och fick bild på hela galleriet! MB; ML; KM och självklart Nyktis som dök upp och förgyllde efter middagen! Synd bara att lammet var lite krassligt.. så hon åkte hem och kurerade sig! Det kan i och för sig också ha att göra med att stjärnskottet från valborg, Henny, var ute på jakt efter både pastorn och Lammet.

NÅväl hard rock är hard rock, och eftersomt klassiska fyllegrälet mellan ena festföremålet och hennes kille kom tidigt den här kvällen så tog Tex och undertecknad med sig Henny och hennes kompis Katarina ner till köket, där vi mötte upp Olosf.. som snabbt insåg att lilla hönan Henny var hans bag ikväll! Så efter idogt  charmande i den högljudda miljön så drog vi till McD för en godbit... där tände det till ordentligt.. och efter supen fick Olosf till och en puss! (ingen tunga, viktigt det)

Eftersom Tex skulle slagga hos farsan så tog vi apostlahästarna hem i den sköna stockholmsmorgonen! pratade om livet, raggade på tre 17 åringar på väg hem från fest och fortsatte hemåt... Nere vid kungsholms strand konstaterade Olosf och Pastorn att det är båt som behövs för att vi ska vara lyckliga.....

....bara så ni vet!


Kommentarer
Postat av: Texpressen

Rykten som nått Texpressens redaktion vill göra gällande att Henny/ie/ing och Olosf möttes upp för en "kopp te" under söndagen. Rykten kan givetvis dementeras men det brukar ju kosta att få tillrättalägganden publicerade, bortsett från inlägg i egna bloggar! :) Tror dock inte att http://olosf.blogg.se är upptaget... Än!!!

Postat av: Olosfsfsfsf

Ryktet dementeras med bestämdhet. Det serverades definitivt inget kaffe..

2006-05-30 @ 23:01:23
Postat av: Kanin 3,5

OOOOO Olosf blir byter kanindräkt!

Men inte pratade Tex om kaffe.. om The bara!

2006-05-31 @ 09:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback