En berättelse om ett riktigt dåligt inköp.

Insåg i morse att det var dags att klippa mina naglar då dom började bli mer och mer av Transamodell. Då min nagelklippare inte fanns att finna hemma så gick jag ut på jakt efter en dylik på stan efter att jag och Lammet fikat. På apoteket hade dom bara gigantmodellen.. så letandet fortsatte nerför hornsgatan tills jag hamnade på något som jag skulle vilja karaktärisera som en "kringelkrangelmarknad".

Mycket riktigt hade dom inte bara en nagelklippare där, utan ett helt litet manikyrset. Och till ett, som det verkade, ett väldigt facilt pris. 10 kr. Setet innehöll förutom nagelklipparen, nagelsax, nagelfil, nagelpetare, nagel (?) pincett och något som ser ut som tvestjärt på en pinne. Säkert bra för naglarna det med.

Väl hemma slets förpackningen upp och naglarna började klippas... Maken till usel nagelklippare har inte skådats på den här sidan dackefejden! Det krävdes en hel del muskelkraft för att komma igenom mina Transanaglar.... Men nu är dom klippta, och filade.. och ser bra ut.. Vilket ju är bra då jag har en anställningsintervju i morgon bitti..

Kommentarer
Postat av: Tex

Jag har en väldigt fin nagelklippare... men den har jag i och för sig FÖRTJÄNAT!

Postat av: Thommie

Det var i hopp om att få med dig till Båten nu på söndag som jag gömt din klippare! Trodde att du med Transanaglar skulle känna dig betydligt mer hemma...

2006-06-01 @ 04:26:57
Postat av: Pastorn

Ganska så övertygad om att Tex tror sig ha förtjänat min nagelklippare.. den måste ha försvunnit senast han var här..

2006-06-01 @ 10:26:53
URL: http://revgille.blogg.se
Postat av: Magnus

Här besöker man denna blogg för att få lite inblick i ditt liv i sus och dus, och möts av en historia som skulle kunna komma från MITT liv. Skärpning!

2006-06-01 @ 11:33:24
Postat av: Mats

Som man betalar får man svar..eller vad det nu är det heter....

2006-06-01 @ 12:22:56
URL: http://www.emk-timing.se
Postat av: Pastorn

Jo men så kan det vara! mitt liv är inte alltid så glamoröst!

2006-06-01 @ 20:20:35
URL: http://revgille.blogg.se
Postat av: Henning

Jag vill ha Linda!

2006-06-04 @ 16:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback