sthlmsnatt på G

sthlmsnatt på G
Efter att av misstag sprungit på Tex, som i sin tur precis sprungit på Cathy, Anneli och Mattias packandes sprit i en bil på fridhemsgatan var jag så chockad så jag gled in på garage på sankt eriksgatan varpå det såklart började regna! Typiskt, För att undvika vätan smet jag in på Åhlens där man sålde ut billiga svenska filmklassiker.

Således är jag numera lycklig innehavare av Staffan Hildebrands två mästerverk "G som i Gemenskap" och Stockholmsnatt". För er som inte kommer ihåg bakgrunden kan man säga så här. G fick Staffan göra för att få ner drogmissbruket bland ungdomarna - filmen turnerade i skolorna varpå drogmissbruket i början av 80 talet självklart exploderade. Med Stockholmsnatt var tanken att gatuvåldet skulle minska. Även den turnerade i skolorna. Tror aldrig det vart så mycket sparkar och slag nånsin när jag växte upp som under månaderna efter den filmvisningen. Roligast på filmvisningen (jag gick i åttan eller så )var när en av killarna i min parallellklass (han var "uttagen" till att hänga med på en så kallad värstingsegling till västindien, en resa som sedemera blev inställd) frågade Paolo om snuten som blivit nersparkad under filmen skulle klarat sig om det var på riktigt...

Sen blev det en liten hängastund med Tex i västermalmsgallerian innan jag gled hem igen! Nu är det packaläge!

Sen är det iväg iväg iväg! Midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback