Shoppingorgie!

Gled ner på stan idag för att träffa min karrärcoach. Som alltid är man ute i sista sekunden, och för att komplicera det hela så träffade jag en gammal granne från min Örebrotid, Evagoa! Evagoa har numera 2 barn och bor ute i Hässelby i ett litet radhus med sin familj... Hon är dessutom på väg tillbaka till solen i Karlstad... Där ser man.. För att göra mig ännu mera försenad så gled jag in i Magnus brorsa Micke också! Något sent så fick vi ändå till ett litet möte min karriärcoach och jag.

Kan man shoppa sig lycklig?
Svängde förbi min optiker på norrlandsgatan för att hämta ut nya linser efteråt. Det är inte billigt direkt.. När jag ändå var shoppartagen så blev det två par skor på vägen hem också. Jag behöver inte mer skor. Det är jag övertygad om. Ändå köper jag skor... är det tvångsmässigt beteende tro? Avrundade shoppingrundan med att köpa en Q magazine i västermalmsgallerian innan jag gled in på Daglivs och handlade sönder deras mejeriavdelning. (En liter ekologisk lättmjölk á 8 kr). Dagen innan lön har man såleds bränt iväg strax över 3000 spänn på att se bra, gå bra, läsa bra och dricka nyttigt. Är det värt det? Tiden vill utvisa! hoppas jag.

Tänkte sladda iväg och tvätta bilen ikväll innan jag ska träffa föräldrarna sent ikväll. Snart är det midsommar! Då blir det lammstek för hela slanten!

Kommentarer
Postat av: Linda

Klart man kan shoppa sig lycklig.

Postat av: Magnus

Va!? Träffade du Evagoa igår. Då får jag väl kontra med att jag lunchade med Frankrike-Fredde igår... Trevlig midsommar!

2006-06-22 @ 10:11:13
Postat av: Pastorn

Frankrikefredde är väl inget! Evagoa är ju Evagoa!

2006-06-22 @ 13:29:33
URL: http://revgille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback