Pastorn+Jerry=Sant! (nästan)

Grönan i söndags, Kungsträdgården igår! Nu har sommaren kommit till stan! Kändes det som igår så länge solen lös åtminstone. Man kan inte tro att det är midsommar om 20 dar eller så. När solen försvann bakom Sverigehuset igår vid sjutiden så blev det kallt som bara den i kungsan. Tur då att det fanns öl att dricka och folk att trängas med!

Tanken var att jag skulle catcha upp lite med Helena, en av mina bättre polare för några år sen... grymt trevligt. Vi hade några år när vi gjorde allt ihop, åkte till prag, amsterdam, riga... hängde i stort sett jämt. Senast vi träffades var på hennes och hennes sambos födelsedagsfest i februari. Där hånglades jag upp grovt av hennes barndomskompis Ulrika. Ulrika hade veckan efter på en tjejmiddag skrikit ut över bordet "JAG VILL HÅNGLA MED PASTORN" skoj, men något pinsamt som Helena uttryckte det.

Men men, igår var vi i kungsan, och efter några timmar dök Tex upp efter att ha suttit och fikat med Hendry med flera. Tex undvek ölen och gick in på sin mage på ett nästan indiskt sätt. Som vanligt räknade Tex på hur många han såg som han kände, kände igen, eller ville lära känna, han räknade så m ycket så att fingrarna och tårna tog slut! Jo det ensambarnet det ensambarnet! :-)

Det hände grejer igår också.. Rickard Herrey den gamla schlagerräven intog scenen..utan per och louis, men tillsammas med Gladys del pilar och Linda Bentzing... en glad grek bjöd på öl i nåt tält, och en annan snubbe, Frasse, ville bryta arm med mig vid karaoken. Vem är det som skickar alla freaks på mig?

Det blev kallare än kallt och när Tex försvunnit iväg på nya äventyr så försvann Helena och jag in på Vickan där vi omgående möten mannen, myten legenden Jerry Williams! Det kändes i hela kroppen ska ni veta!

nån timme senare hittade man oss på Max... sen hemåt vid ettiden...

Idag blir det packa.. packa och packa.. får inte glömma nåt när jag drar till Tyskland i morrn! En av mina bättre kompisar Klaus gifter sig på lördag nånstans utanför Stuttgart. Det ska bli intressant! Lägga ett tyskt bröllop till samlingarna också!


Kommentarer
Postat av: Tex

Det här är skrämmande men sant... Har vid tioårsåldern uppträtt som Jerka! Mina KASSETTBAND spelades nästan sönder strax innan tonåren! Träffade honom sedan i slutet på 90-talet! Varför åkte jag till därifrån???? F------N!

2006-06-06 @ 15:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback