firmafest i brallan

Igår deltog jag på min sista sommarfest på den lilla myndigheten. Känns rätt skönt om än dock lite vemodligt.. Det var dessutom en av de få gångerna som jag inte varit delaktig i planerandet festen sen jag började här, man kan väl säga så här.. hoppas det blir bättre för de stackars liven i framtiden! Inte för att festen var tråkig, myndigheten är full av skoj folk. Men att sitta i en lokal som avdelas av en bar (tre bord på varje sida baren) och ha en toastmaster (våran informationschef) som tittade på mig varje gång det skulle sjungas och frågade "är det okej att ta en låt nu?" varpå jag svarar "men du, om du känner att det är läge för en låt så är det säkert det!"

Maten inmundigades i ett rasande tempo och redan vid sjutiden var DJn på plats. Det kändes nästan som om man var tillbaks på ett mellanstadiedisko! Eftersom det dessutom visade sig att baren stängde redan vid 23 tiden så förstärkes den känslan!

Efter att ha fyllt på promillehalten så blev det lite dansande också...Pastorns snyggaste kollega, Jenni, trakasserade DJn med Linda Bengtzing önskningar och när han uppfyllde hennes dröm så var jag inte sen att eskortera henne till Dansgolvet. Av någon outgrundlig anledning fanns det en mikrofon i närheten och innan jag visste ordet av så sjöngs det både Herreys och Dr Alban i den. Att festen var igång kunde man se på att TokHåkan (Eller gör så här, Tänk på
David Brent, chefen i The Office) drog av sig slipsen och knöt den runt huvudet.

Vi är två som slutar här på fredag, jag och Kristina, vi bestämde oss för att bli ihågkomna (vi lär få komma på julfesten också i och för sig)  så vi spårade rejält med följa av att vi idag fått kommentarer som "fan att ni ska sluta, vilka ska dra upp tempot på festerna nu". Kul för oss, tråkigt för dom som jag brukar säga!

Jobbsökarmässigt så verkar det glida på nu, var på anställningsintervju i morse (segt när man är bakis) och ska dra iväg till karriärcoachen nu. Ikväll blir det Fotboll på söder med ensambarnen med flera!

Rocknroll som elina skulle sagt!


Kommentarer
Postat av: Mare

F-n, bilden du länkar till är ju perfekt... verkligen TokHåkan upp i dagen...

2006-06-19 @ 09:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback