Femkamp är socialt! Ingen tävling

Varför föreslog jag en femkamp på gröna lund igår? Det är frågan, jag har inte dominerat en tivolifemkamp på säkert 15 år! Som jag sa igår, allt annat än en förlust för Pastorn är en stor skräll! Min resultatrad bevisar det faktumet!

Woody - trea
Skjutbanan - fyra
Vattenpistol - sexa (sist)
Let´s go bananas - femma
Truckball - fyra


En sammanlagd sistaplats alltså. Min gamla paradgren kentucky derby röstades bort som femkampsgren, medan Olosf fick ihop alla sina favoriter. Inte heller grenarna sarga Henny fick vara med, även om Olosf egentligen redan lyckats i den grenen (eller om det var henny som sargade honom...)

I vilket fall så blev det ett skönt gäng som landade på grönan igår, förutom klassikerna Tex, Lammet och Olosf så hade Olosf med sig Kramer och Kemicaza... Tillsammans med kramer så lyfte Pastorn hem två kilo Twix... Nyttigt och bra! Men vi behövde det efter två varv i bergochdalbanan!

Idag blir en catch up dag med polare,. ska käka lunch med Jennifer vid tolv och sen träffa Helena under eftermiddagen. Ska bli intressant att träffa Helena, hon har lite kontakt med Ulrika som jag dejtade i vintras.. Ulrika hade tydligen sagt en del skoj saker om mig på en tjejmiddag.. återkommer kanske om det!

På onsdag drar jag till Tyskland, (nix, inte fotbolls-VM, det är Klaus som gifter sig) ska bli intressant att kunna lägga "deltagit på tyskt bröllop" på meritlistan!


Kommentarer
Postat av: Tex

Ååhhh... Jag är en klassiker! B&D-banan var ju lite kycklingvarning på tycker jag! Jag tog ur bogserlinan ur bilen innan jag lät den rulla iväg, så vi ses på Västerbron kl 17.30 för årets första dopp! Bungy Jump à la Tex!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback