Ett tyskebröllop!

innan bröllopet

Sådärja, sen blev det då lördag, och bröllop! På bilden ser ni brudgummen och bruden strax innan kyrkan. De har lite lustiga saker för sig på bröllop nere i sydtyskland. Hela gänget ses innan och går genom byn till kyrkan där bröllopet ska vara, under tiden så smälls det som om man vore i en krigszon från vingårdarna runtomkring. Det är brudgummens barndomskompisar som uppmärksammar eventet. Själva bröllopet är som i sverige, mycket liebe, lite sånger, lite stå upp, sitta ner, stå upp igen och så.. Efter bröllopet blev det bubbel och croissanter, en inte helt oäven kombination innan vi i kortege åkte till festlokalen.

Där började vi med tårtan, innan det blev paus, (dricka) förrätt (dricka) sen paus (dricka) varmätt (dricka) paus (mer dricka, den här gången mycket scnapps för att smälta maten) och sen kaffe och efterrätt... (dricka) således grymt med käk, grymt med dricka.. det tog väl sisådär 5timmar allt... Räknade ut att det nog blev en flaska vin, minst fem scnapps, och så öl i stora lass i pauserna bara under middagen! Inte konstigt då att Henning bestämde sig för att sarga en gift tjej och jag satsade på att charma en av de 17 åriga servitriserna. Eftersom hon trodde att jag var 23 så tyckte jag nog att det var okej. Hon var ju dessutom suppliern av dricka, man kan bli kär av många anledngar, sprit är nog den bästa! Tror jag!

Underhållningen på middagen var ett gäng glada osynkade dansare som mot slutet även drog upp mig på golvet, där jag fick visa min patenterade frigörande dans, det var också några barn som dansade, ett gäng tal på tyska och så en spriten då. Sprit är alltid bra underhållning!

Innan vi drog från festen vid fyratiden hade både jag och Henning hunnit vara uppe och sjunga, jag hade också hunnit dra några slag på bongotrummorna. Henning, med sitt mooningrykte hade även visats sin fullmåne från scen och dessutom nästan gett sitt ex telefonnummre till Titiana som han stod och försökte ragga på hela kvällen. Eftersom natten var ung, så hängde vi med brudgummens två äldre bröder till "the garden" Dieters (brorsan vi bodde hos) lilla tillhåll en bit hemifrån, där fanns öl, eld, och mer öl! När solen var på väg upp så drog vi sen hem till dieter där det blev whisky, öl och högljutt festande för att få fart på brödernas kusin som på något outgrundligt sett tagit sig in hos dieter och somnat i soffan...

apropå kusinen, han drog från festen en halvtimme innan oss.. när vi sen drog så hittade vi han sovandes mot ett träd utanfrö lokalen! klockren kille! En kvart innan han somnade i trädet hade han lirat bas som om det vore hans sista dag!

Sammanfattningsvis kan man nog säga att det var grymt bra drag på festen! Nästa fest är Dieters skilsmässofest.. den lär det inte bli sämre drag på!

Kommentarer
Postat av: Linda

Fan att Klaus inte är singel längre!!! =( Har varit hemlgit kär i honom sen ni bodde tillsammans i Holland!

Postat av: pastorn

Trist för dig.. men Kai är singel nu.. Klaus och Kai ser likadana ut.. men Kai har större Kotletten!

2006-06-14 @ 14:54:51
Postat av: Henning aka the full mooner..

..på bröllop brukar jag kalla det "doing the honeymoon"..
Å sen de e faktiskt inte mitt fel att jag har ett alldeles för bra sifferminne..

2006-06-14 @ 15:25:24
Postat av: Maud Olofsson

Välkommen till den rätta sidan!!!!

2006-06-15 @ 13:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback