En resa... del 1..

Oj.. det var ett tag sen  jag skrev nu, och det finns en förklaring! El pastore har varit i Tyskland och sett sig om en vecka.

Innan jag i korthet ska försöka återskapa resan så måste jag bara konstatera att det hänt grejer här medans man vart borta. Tex har gått på releaseftester, Olosf har hängt på barer, Lammet har träffat sitt livs strypare och värmen har kommit till stan! härligt härligt!

Precis som tullarna i Tyskland så tror ni säkert att jag var i Tyskland för VM. FEL FEL FEL inget kan vara mer FEL! Anledingen till tysklandstrippen var att min gamla sidekick från Holland, Klaus, äntligen skulle gifta sig, i ett svagt, berusat ögonblick 98 lovade vi varandra att vi skulle bli bjudna på eventuella framtida bröllop.

Så jag och Henning, min rumskompis från holland, numera boendes i sveriges andra stad, stack ner till Klaus förra onsdagen. Klaus bor i en liten håla utanför Stuttgart, Vaihingen, som, vad vi trodde fram till i torsdags, bara har en bar. I torsdags visade det sig att det fanns en del andra mer eller mindre sjabbiga barer där med! Då gjorde vi den obligatoriska barrundan, först en biergarten, sen något skumt glasshak, för att därefter hänga på en tom bar (med en
Boratlookalike som försökte röka pipa) därefter till källarpuben "Why not" innan vi avslutade på Vahingnes sunkigaste sportsbar. dock inte helt utan kändisar, killen längst fram på den här bilden, från DIEFANTASTISCHEN VIER hängde där! Kul med tysk kändisspotting!

Sega som små knattar tillbringade Henning och jag fredagen i Pforzheim, eller som de själva säger "the city of gold" Pforsheim blev totalt bombat under kriget och sägs vara tysklands fulaste stad. Det kan bäst exemplifieras vid att Klaus ringde när vi var där och frågade var vi var, Pforzheim sa vi, och han sa förvånat: WHY!? varpå vi svarade, cause it´s there... Även killarna på turistinformationen blev glatt chockade när två turister dök upp. Gissar att vi räddade deras sommar!

Fredagkväll var årets dag i Tyskland, äntligen sparkade VM igång, vi firade det med att öldrickande och tvtittande tillsammans med ett femtiotal tyskar. Henning och jag fick snabbt rykte om oss att vara Costa (jag) respektive Rica (henning). Allteftersom det gick bättre för tyskarna så gick det bättre för baren också, och när matchen var slut så tog vi den i tyskland klassiska segerturen. Man åker runt stan och tutar med flaggor och annat skoj, samt skriker Deutchland, deutschland deutschland.. I år blev det dock lite skillnad i den lilla byn! Henning valde att fira på sitt eget vis, och moonade hela stan i sin firaryra! Friskt inititativ! Som tur var verkar min itne kunna kolla upp folk registreringsskyltar i Tyskland!

Efter tutning, mooning och lite barbecue med Klaus brorsa och hans polare så drog vi iväg för att se den sena matchen.. polen mot ecuador.. kunde inte brytt oss mindre.. men öl fanns det! och fullare blev vi..

Lördagen kom så äntligen bröllopet.. jag återkommer till det inom kort.. men först.. en lite paus i skrivandet!

Kommentarer
Postat av: Rica..

Vad är det som är guldigt, kungligt och slampigt och som Pastorn förtjänade?

Och på tal om att förtjäna: Tyskarna förtjänade lite Svensk fullmåne!

2006-06-14 @ 15:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback