Carro förtjänade!

Fredagen blev hektisk! Min sista dag på jobbet betydde grymt med fika hela eftermiddagen. Vi bjöd på glass till alla anställda, och därefter bubbel och jordgubbar med min enhet. Sen blev vi tvingade att gå tidigare från jobbet (pga läcka i kylsystemet i datarummet) något som upprörde ett 20 tal av oss så mycket så vi gick och tog en (eller fyra) öl på utestället bakom stadsbiblioteket. Trist att vara tvungen att sluta tidigare när solen gassar.

Barso förtjänade!
Därefter bar det ut mot ytterskärgårn, mötte upp Olosf, Lammet och en Helena på centralen för en utflykt ut till den ön där små lustiga partytåg går! Lidingö!

Carro med sin fina ukuleleVi hade med oss en fin present till Barso, En färgmachad Ukulele som hon blev grymt  nöjd över! Det sägs att hon redan har börjat öva till midsommar! Både Jerry Williams och Elvis lär då finnas på repertoaren! Respekt.

För att tacka för sin fina present så bjöd Barso på en skön pastasallad, drink, tilltugg och grymt mycket trevligt folk, främst av kvinnligt kön. När Tex dykt upp så var det slut på tillsträmning av testosteron, de övriga tio eller så som var där var så kallade östrogena, dvs damer! bra odds. Dock så hajjar varken Tex, Pastorn eller Olosf hur man för sig vid såna tillfällen. När Jägern väl kommit fram så började vi istället sjunga. Triad släng dig i väggen säger jag! Tänd ett ljus så kör vi sen! Förvånande dock att vi är en sån tajt sångtrio! Nu ska vi ta oss ut på vägarna och spela i parkerna hoppas jag! :-)

I vanlig ordning bar det av mot stan, och Lemon bar där Barso har några (?) ragg som jobbar. Vi åkte dit med den här sköna killen, som efter att ha tagit oss över lidingöbron helskinnade givetvis fick känna på hur det är att förtjäna ett par sköna pastorsbrillor!
taxichaffis

På Lemon blev det bara en snabbis, jag och LundaD lyckades få Lammets vrede över oss, vilket gjorde att vi drog vidare till White Room.. där träffade vi Lammets ständiga ragg Danne innan vi hamnade på Max för den närmast obligatoriska nattmackan. På Max kom dessutom verkligenheten ifatt mig och jag blev grymt emotionell. Och då inte på det klassiska pastorssättet när jag vill ha kärlek. utan på ett mer djupare plan. Skumt. Men så kan det gå ibland!

25+25=50
För att matcha upp Barsos 25 årsfest så fyllde min svåger det dubbla på lördagen, så ut till Länna, mycket alkohol (jag borde veta, jag var i tyskland för några veckor sen och köpte boozen) gott käk och så holabaloo bland 50 åringarna! Grymt skön tillställning och Taxi hem med en av mina andra syrror med make klockan 2 på natten.

Sköna söndag
Söndagen fick man äntligen vila lite innan jag träffade den tredje syrran (jora, har tre stycken) som hade haft vänligheten att köra in min bil till stan (som var parkerad ute i Länna där lördagkvällen tillbringades). Jag hängde med syrran ut till Arlanda och sen körde jag min svågers och syrras bil (dom jag delade taxi med) ut till Hässelby villastad där dom residerar. Lite häng i solen, ett dopp på deras brygga och så lite grillad svärdfisk gjorde eftermiddagen till en skön söndag. När jag kom in till stan mötte jag upp Tex och tog en sen kvällspromenad runt stan. Vad skönt det är med varma sommarkvällar!


Kommentarer
Postat av: Barso!!!

Haha,shysst bild på mig och min fina present :) Kul att ni uppskattade lördagen! Jag hade trevligt, men blev ashungrig på Lemon och var tvungen att åka hem och käka lite av pastasallade som blev över. Mmmmm.... Nu har jag tränat in en hel repetoar med låtar inför midsommar!! Yihaaaa!!!!

2006-06-19 @ 20:31:11
Postat av: Pastorn

Bara du har Tränat in RÄTT låtar Barso!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback