Årets bästa midsommar!

Har passerat! Vilken fest! Vilken fylla! Vilken dominans! Ett glatt partygäng cruisade ut till Lammets land i Roslagen, jag packade in Lammet, Barso och Tex i riskokaren på torsdagkvällen, ut till Norrtan, shoppa på flygfyren och sen iväg till Håtö (eller som Tex upprepade i bilen, vad sa ni att det hette, det där vi skulle till? Han har svårt att skilja på H och K). På kvällen hämtade vi även upp Olosf, och när Darja sen dök upp på fredag förmiddag var gänget komplett och sillunch intogs! Ett antal snapsar och en hel del öl senare så gleds det iväg för midsommardans! Lammet fick hugg på en knätoffsfarbror med det största gällivarehäng som setts söder om dalälven och jag körde solodans och fick spela prins i Törnrosadansen. Det var stort, även om ensambarnen efteråt inte var lika imponerade, vi var ju två prinsar som blev utvalda att rädda de två prinsessorna. Lik förbaskat anser jag det vara stort att bli utvald som prins bland alla lamm!

Mot kvällen började ungdomarna i området att samlas hemma hos ensambarnspappan och hans barn (läs oss). Tjejernas Lamm från förra året fanns på plats liksom lite annat löst folk som Tore skulle sagt.. Efter att vi gått runt halva området så hamnade vi hos Elin. Där vi fullkomligt spårade ut på festen. Vi var äldst, och den vanligaste frågan vi fick var, hur gamla är ni egentligen, varpå svaret blev allt från 21 till 35 tills Lammet högt och tydligt förklarade för alla hur gamla alla var!

Under bildvisningen dagen efter kom det fram en hel del sköna grejer som jag totalt förskjutit. Lammet raggade runt på sitt lamms polare, Tex dansade Soca, jag presenterar Orup som Thomas Eriksson... You name it! Vill ni få mer ingående rapporter så rekommenderas
lammets och tex bloggar!

sammanfattningsvis kan man lugnt säga att det var en av de skönaste midsommrarna man haft nöjet att vara full på! Och det säger inte lite det!

Och nu  då
Tanken var att Sverige skulle slagit Tyskland i fotblollen igår. Då hade jag och Olosf suttit i bilen på väg ner mot Tyskland. Det verkade dock inte så ljust i halvtid. Så vi ägnade halvtidsvilan igår åt att leta efter en resa till något varmt ställe istället... Så ikväll drar Revend och Tengin till RHODOS! Let´s go kick som more fjortisbutt som vi kommer sjunga på planet!

Håller tummarna för att mina underbara ensambarn har fixat roadtripen vecka 28 när jag och lill Olosf kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback