Törley shots!?

Inte okej att shotta
Blir ni nån gång erbjudna att shotta innehållet i flaskan till höger så avböj vänligt men bestämt. Törley är verkligen inte gott att shotta! (Heller, det är inte för inte som det är typ systemets billigaste bubbel). Hur vet jag då det här? Jo, igår när Sabina bjöd till glöggfest så slank det med två Törley i Tex, Tengins och mitt partypack. Och eftersom de enda dryckeskärlen vi blev tilldelade var glöggkoppar så blev det till att shotta bubblet.


När väl bubblet var slut så uppbringades en Karaff (eller som några falkögon påpekade, en vas) där sprit och virke blandades till en smaskig grogg i julens röda färg. Även denna grogg inmundigades medels små glöggkoppar. Förutom för Tengin då som inte bara lyckades med att demolera värdinnans vattenpipa utan också med att i samma veva supa bort sin glöggshotkopp. Med kvällens logik fick därför Tengin avnjuta julgroggen i en glasskål på fot.


Tengin ja, han upphör aldrig att förvåna! Efter att ha avnjutit såväl lasagne som elitserien 96 på segamegadrive stämde han igår upp i Eurytmics klassiker Sweet dreams (are made of this). Killen var ett halvår när låten kom ut och trots det satt texten klockrent! Bra där! Jag blev nästan mer imponerad nu än när det i somras på Rodos visade sig att han kunde samtliga Just Ds texter! Nästa gång vi festar vill jag höra han sjunga Human Leauge!

Festen hos Sabina då! Det var mycket folk, varmt i lägenheten och bra tryck! Att vi glatt tog ton till både det ena och det andra gjorde ju inte saken sämre! I våra öron åtminstone.

Framåt två så landade vi på Soap bar där jag hur jag än försökte aldrig lyckades ha händerna fria från ölglas.


Kommentarer
Postat av: fredhäll

Törley rockar fett!!!!

Postat av: Revend

TÖRLEY!

2006-12-18 @ 21:47:20
URL: http://revgille.blogg.se
Postat av: Revend

TÖRLEY!

2006-12-18 @ 21:50:08
URL: http://revgille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback